9 oktober 2013
Trådstartare
Tjena,
Är ny här på forumet och har tittat runt och bara sett detaljspecifika saker ang. att bygga sin egen instrumentpanel och känner att jag nog skulle vilja samla ihop lite material.
Jag har ett projekt på gång gällande en folkabuss där all inredning är rätt sleten, och skall få sig ett lyft.
Då jag vill mecka in lite mer och egna prylar i panelen så har jag insett att det bästa (i allafall roligaste, mest utmanande och det som förhoppningsvis blir snyggast) är att bygga min egen panel. Hela vägen med handsfack och allt är planen.
Har haft funderingar på att bygga allt i någon lättare plåt, att kanske bygga i trä eller, som jag nog beslutat mig för, att bygga något i trä och sedan gjuta någon plast/kolfiber över detta för att sedan fimpa träet. Detta lager med plast/kolfiber får sedan på insidan kläs i någon ljuddämpningsmatta osv.
Detta är bara spekulationer, så min fråga är väl egentligen om någon har tips eller länkar på andra projekt där detta gjorts?
Sedan bör detta ju kläs i något snyggt. Dels för att jag personligen gillar det, och sedan är det skönt med något matt material för att slippa en massa blänk. Flocka är ju fräckt, men personligen så skulle jag nog vilja klä in det i någon vinyl eller något.
Så mata gärna på med tips, idéer, länkar/bilder på inspiration, länkar/tips om "gör så här" och/eller andra bra trådar som nämner detta område närmare.