Syftet med projektet är att få ihop en bil med kanske lite ovanligt men ändå roligt motor val, kommer även att vara mitt projektarbete nu i 3an innan man slutar på fordonsprogrammet.
Länge sen det uppdaterades här tråden nu, men det är fullt fungerade och körs varje dag, åkt ca 800mil sen motorns stoppades i och allt funkar klockrent, dock så är det bara med originalpump och en mindre turbo för tillfället, men så fort ekonomin tillåter så kommer det att beställas hem en ny dieselpump och den stora turbon monteras så man får lite mer snurr på maskin
UPDATE 24/5-13 Nu har det då hänt lite grejer igen, landat lite mer godsaker i bilen så nu börjar den då röra på sig kan jag säga. Fick tag i renoverad Hx35a med ny billet impeller till ett bra pris så slog till, så den har blivit monterad, även lånat en Dieselmeken 7,5mm pump av en kompis nu tills vidare då ekonomin tillåter så jag kan beställa en egen pump. och det vart då riktig fart i bilen. Kör på 1,8bars laddtryck nu och allt lirar fint.
Såhär ser de ut i motorrummet nu, väldigt skitigt jag vet, men ska tvättas rent nu till helgen och snyggas till så blir nog det där bra sen.
Ett stycke dieselpump
Dieselmeken 7,5mm 140cc
Var väll allt såhär länge, film på bilen har även önskats av några stycken så ska ta med kameran ut i helgen och filma lite så kommar att slänga upp en film nu i helgen på hur bilen går nu för tillfället
UPDATE 24/5-13 Nu har det då hänt lite grejer igen, landat lite mer godsaker i bilen så nu börjar den då röra på sig kan jag säga. Fick tag i renoverad Hx35a med ny billet impeller till ett bra pris så slog till, så den har blivit monterad, även lånat en Dieselmeken 7,5mm pump av en kompis nu tills vidare då ekonomin tillåter så jag kan beställa en egen pump. och det vart då riktig fart i bilen. Kör på 1,8bars laddtryck nu och allt lirar fint.
Var väll allt såhär länge, film på bilen har även önskats av några stycken så ska ta med kameran ut i helgen och filma lite så kommar att slänga upp en film nu i helgen på hur bilen går nu för tillfället
Fiiiilm!
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Slänger in en liten film nu då eftersom det frågats endel efter en, bilen körs på 1,8bars laddtryck i filmen. Kommer nog säkert nå mer under helgen. Hoppas den duger
Svänghjulet är svarvat ganska duktigt så är några kilo borttagit där så vart bra mycket rappare då, japp de e 4an jag slänger i på slutet
OPEL-PUTTE skrev:
hur är de med kylningen? går den upp i temp
Lite går den upp i temp, hade en original 740 kylare med stor elfläkt i filmen och då steg den väll efter en stund, men fick dit en stor 940 turbo kylare igår så vart några liter kylarvatten till så ska dit med nån stor elfläkt idag så tror jag de kommer funka bra sen
Hej, håller på att bearbeta mitt om603 svänghjul nu (för en 765:a) och Jag har en 8,1mm lamell från kl-racing. Hur mycket "uppstick" har du valt på ytan där lamellen ligger? har hört allt från 1,25 till 2mm så man blir ju lite kluven. Tacksam för svar!
Hej, håller på att bearbeta mitt om603 svänghjul nu (för en 765:a) och Jag har en 8,1mm lamell från kl-racing. Hur mycket "uppstick" har du valt på ytan där lamellen ligger? har hört allt från 1,25 till 2mm så man blir ju lite kluven. Tacksam för svar!
Eftersom att 765 tryckplattan är rekommenderad med 9,2mm lamell och du kör med en som är 8,1mm så ska uppsticket på lamellen vara 1,1mm, det måttet körde jag på, dock så pressade jag tryckplattan för att veta vid vilken inspänning den gav mest tryck men de vart exakt så man skulle köra med 1,1mm uppstick så som kl rekomenderade
Hej, håller på att bearbeta mitt om603 svänghjul nu (för en 765:a) och Jag har en 8,1mm lamell från kl-racing. Hur mycket "uppstick" har du valt på ytan där lamellen ligger? har hört allt från 1,25 till 2mm så man blir ju lite kluven. Tacksam för svar!
Eftersom att 765 tryckplattan är rekommenderad med 9,2mm lamell och du kör med en som är 8,1mm så ska uppsticket på lamellen vara 1,1mm, det måttet körde jag på, dock så pressade jag tryckplattan för att veta vid vilken inspänning den gav mest tryck men de vart exakt så man skulle köra med 1,1mm uppstick så som kl rekomenderade