Det är ett knepigt väder just nu då det varierar så pass mycket, ibland behöver det inte vara något fel på bilen utan det är just vädret som ställer till det men det finns givetvis lite saker du kan kolla:
Kollat reservhjulsbaljan? har du en pöl där är det lätt att bilen immar igen. Kollat dörrlisterna? börjar de bli gamla så tränger sig fukt in mycket lättare. Du skulle också kunna testa detta genom att spruta vatten mot fönsterna och se om det kommer in någon/några droppar på insidan, gör det det så kan det mycket möjligt vara där fukten smyger in.
Har bilen taklucka? har den det kan det vara kanalerna som är igensatta på något ställe vilket gör att vatten tränger sig in på ställen som sedan kan leda till imma.
Kollat under bilens mattor (alltså gummimattor eller dylikt)? syns det inget så kan du känna där om du känner någon fukt, är det blöt har du en läcka någonstans (antingen ovanifrån eller underifrån).
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!