3406
Sök

Hur får jag bort dörrsidorna i min Golf III:a?

52 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
Jag har lyckats att få bort handtaget och tagit bort 2 skruvar som satt där bakom men längre kommer jag inte.
Sitter det mer skruvar eller ska man bara bända lite lätt?
Någon som vet hur man gör?

Bild på dörren:

http://server3.uploadit.org/files/ExRated-PA010002.JPG

51 Inlägg
31 oktober 2005
bara å slita har gjort de på min me.. har du tagit bort den i handtaget så är de bar aå rcyka sitter me klipps tongue bara rycka tongue

"Primus motor"

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
lossa handtagen lossa veven och skruvarna runt om.. sen siter de klips som kan klara sej om du har lite tur när du bänner loss sidan..
veven så trycker du innerringen åt nått håll så är den lös sen
Senast redigerat av loudness (31 oktober 2005)

52 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
Jag förstår inte riktigt hur jag skulle få koss veven. Kan du försöka att förklara det igen?

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
de sitter en svart ring på veven (runt axeln) den ska du skuta åt sidan.. upp eller ner de känner du.. får du bara den åt sidan så är veven lös

60 Inlägg
1 november 2005
för att få bort fönsterveven ska du dra ringen uppåt om veven pekar neråt.  och sen sitter det en till skruv bakom kåpan till själva handtaget, en lite en.

Överladdad Golf Diesel...

SSS -12
3 217 Inlägg
1 november 2005
Köp Haynes eller titta väldigt intensivt på själva dörren innan du starta, allt som verkar vara ivägen för att du ska dra dörren rakt ut ska bort från den, sen brukar det röra sig som att man ska med lätt våld rycka upp dörrsidan mot rutan, det ska sitta clips där! Är det så på din bil så har vi samma teknik du och jag!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

52 Inlägg
1 november 2005
Trådstartare
hmm. Jag får inte bort veven till rutan. Det är helt omöjligt! jag hittar inget "clips" på den....

52 Inlägg
1 november 2005
Trådstartare
Tackar så mycket. Nu är det bara en plast grej vid handtagen kvar antar jag. Sen är det bara att rycka bort den då.

781 Inlägg
1 november 2005
kofot?big_smile

52 Inlägg
1 november 2005
Trådstartare
Jag har fått bort veven nu men ska jag ta bort något vid handtaget också?
Ska jag ta bort något i det inringade området?
http://server2.uploadit.org/files/ExRated-PA010002.JPG

Jag har provar att dra och rycka lite i sidan. Det flög ut en plastbit som såt ut att vara en bit av ett clipps.... Men det är altså det enda som man kan göra bara till att dra och rycka? Finns inga mer skruvar då eller?

Maskinmontör
139 Inlägg
1 november 2005
hela handtaget skall bort borde sitta med 2st skruvar..inte det som du öppnar dörren med det blir kvar sen borde det bara vara att rycka bort dörrsidan

Rwd 4 Fun :D

Värmlänning
172 Inlägg
3 november 2005
Du behöver inte tabort den plastgrejen. Utan låt den vara kvar o "öppna" dörren när du tar bort den så löser det sig. Då sitter själva spaken du drar i när du öppnar dörren fast i dörren som är kvar o du får loss innerdörren:) VAd ska du göra? Lycka till

Värmlänning
172 Inlägg
3 november 2005
Sedan tare du bara en spårmejsel o lirkar in den på undersidan av innerdörren o bänner ut sen så det släpper från några clips..sedan är det bara att dra ut resten för hand. ( ta gärna på undersidan ifall du sliter så syns det inte så mycket) Glöm inte att tabort låspinnen.

Sök