13 november 2013
Trådstartare
Satt nyss och talade med GIK och fick två alternativ till min setup.
3liters 2jz.
272° kamaxlar.
1000cc spridare.
E85.
Tial Q 50mm bov.
Tial MVR 44mm wg.
Eget svetsat grenrör.
Siktar på dryga 500hk
Det blir T4 divided med 3" v-band på avgassidan.
Ska man köra glid lagrad Garret T04S Hybrid eller
Kullagrad Garret GT3582?
64mm axel, 59 in, 67 ut . A/R 1,00 glidlager vs
62mm axel, 61 in, 82 ut . A/R 1,00 kullager.
Prisskillnaden är 250kr på dom.. Men glid lagrade är känsligast för lite mottryck i oljereturen medans kullagrade är känslig för övervarvning och kostar dryga 7000kr att repa...
Är väldigt kluven på vad jag bör välja, så jag skulle uppskatta dom med erfarenheter av glid vs kullagrade berätta för, mot och varför.
Tack på förhand!
Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.