4591
Sök

Överliggande tryckrör, svårt? volvo 850

Fartdåre
217 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Hej hopp tongue

Hur pass svårt är det att montera överliggande tryckrör? vart köper jag enklast sakerna? Hört att de går att köpa på volvo, dyrt isf? Röret som "går in i motorn" nu, sitter med en stor gummihylsa som även har en till utgång till en slang. Har nya tryckröret ett sådant uttag eller fixar man det själv?

Tacksam för svar

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

Fartdåre
217 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Hm, frågat i alla forum jag kommer på och inget svar tongue Kanske inte är så svårt att lista ut själv hur man gör

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

Norrlänning
1 453 Inlägg
15 november 2007
kolla på creatix.se.. där finns de nått har ja sett ! smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

8 253 Inlägg
15 november 2007
Zeetro skrev:
Hej hopp tongue

Hur pass svårt är det att montera överliggande tryckrör? vart köper jag enklast sakerna? Hört att de går att köpa på volvo, dyrt isf? Röret som "går in i motorn" nu, sitter med en stor gummihylsa som även har en till utgång till en slang. Har nya tryckröret ett sådant uttag eller fixar man det själv?

Tacksam för svar

Köper du de "raka rören" på volvo så lär man byta alla slangar med. Slangen du har mellen tryckröret och spjället nu lär då ersättas med en annan slang, eftersom röret då kommer underifrån, och inte från sidan som nu. 2500-3000 får du räkna med för rören plus alla slngar. Kan du bara hantera en skruvmejsel så kan du montera andra tryckrör.

1 587 Inlägg
18 november 2013
Lånar tråden lite. Är det någon som möjligtvis har ritning på dessa rör, dimensioner dvs.
Längder, vinklar osv..

265 Inlägg
18 november 2013
Jag har original dragning av raka röret till 850/855 om du vill köpa inkl silikon slang

Sök