21 november 2013
Trådstartare
Hej!
Vi håller på med en m20b25 som för närvarande sitter i en BMW E30 kaross.
Motorn kommer från en e34 kaross.
Motorn är "sneak - Turbo konverterad".
Polaren inskaffade bilen då alla elektriska kopplingar och tidigare fel är helt okända:
SÖKER ORSAKER/EN TILL VARFÖR DET BLIR KORTSLUTNING I DE STÅLOMSPUNNA SLANGARNA:
- problem 1 -
(vid läge 50 hos tändningslåset för att ge signal till solenoiden, startmotorn knackar och hackar samt låter bara allmänt konstigt, det ryker och har sig i de stålomspunna slangarna), startmotor byts ut
- problem 1 -
-NUVARANDE PROBLEM -
(försök 1 ny startmotor, startmotorn gick runt och bilen hoppade igång, bilen dog sedan. Försök 2 hackar startmotorn och låter konstigt [inte som vid problem 1 utan nu klickar den likt dålig jordning] och det börjar genast rycka och gnistra i de stålomspunna slangarna:
x Blocket till turbo
x Turbo till sandwich adapter
x sandwich adapter till oljekylare
x oljekylare till motorblock
Slangarna är isolerade från varandra, har försökt mäta med kretsmätare (biltemas voltmeter) samt leda efter konstigt kablage längs med härvan.
- NUVARANDE PROBLEM -
Tack på förhand
Mvh
// Mbmanen\\
___________
_______
___
Senast redigerat av MBmannen (21 november 2013)