4363
Sök

Volvo s80 problem med innerbelysning. Hittar ingen med samma gel

Enander
3 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
Hej! 
Jag har ett väldigt konstigt problem med min innerbelysning. När jag öppnar en dörr tänds endast belysningen på golvet. Jag kan intr starta tak belysningen på något sett varken med knapparna eller öppna dörren. Enda sättet är om jag tar ur och sätter i säkringen igen. Då kan jag tända med knapparna. Efter ett tag släcks takbelysningen och går inte att starta igen.

Vad kan detta bero på? Fruktansvärt störigt

"Enander and no more"

477 Inlägg
23 november 2013
vild gissning men, hittar du nån dosa eller tid-relä som styr "fördröjningen" av ljuset kanske man kan börja felsöka där! alltså den komponent som låter lyset lysa lite till när du tex. låser/låser upp, startar/stängar av motorn, öppnar/stänger dörren....
har du mätt om lampan har jord hela tiden och om du har plus efter säkringen då lampan inte lyser

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Enander
3 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Jag har tänkt precis samma sak. Men hittar ingen info om var detta relä skulle sitta. Och jag tycker det är konstigt att belysningen på golvet funkar felfritt men ingen annan belysning funkar.

"Enander and no more"

Enander
3 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Jag har tänkt precis samma sak. Men hittar ingen info om var detta relä skulle sitta. Och jag tycker det är konstigt att belysningen på golvet funkar felfritt men ingen annan belysning funkar.

"Enander and no more"

Sök