3538
Sök

Byta bränsle pump på 850.

6 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Ja då har jag lämnat in min Bettan en volvo850 94 automat.
Tänkte dela med mig hur det gått för min bil.
Jag har haft Volvon drygt ett år, vi har bytt i år bränslefilter, kamrem och byt bromsklossar.
Det problem jag har haft är att bilen lägger av
Under färd i korsningar, rondeller, rödljuset, det verkar som Volvon dör,
När man saktar ner eller är runt högst 50 kvm.
Jag har nu lämnat in Volvon till autoexperten 18/11
Dom har kollat och ska byta bränslepumpen, dom sättet in en begagnad i min bil.
Ja sa att jag trodde det var bränslepumpsrelät, inget fel på den enligt verkstaden.
Jag får Volvon den 24/11 jag håller tummarna att problemet försvinner.
Jag får många bra tips här på sidan.
Hag berättar på måndag hur bilen mår.
2500 för hela kalaset är det rimligt för begagnad pump inkl arbete?

2 452 Inlägg
23 november 2013
varför byter du inte pumpen själv,en pump beg kostar max 300 kr på skroten,tar ca 30 minuter o byta själv...sitter 4 st muttrar över amaturen,sen sitter det en stor plastring som du lossar själv,sen lyfter du upp amaturen o klickar loss strömmen till den,samnt sitter 2st nipplar på ovansidan av amaturen,färdigt i med den nya på samma sätt o sätta allt,så nej tyckte det var ett dyrt pris för en beg pump då nya ligger på ca 1495 har jag för mig.skulle jag byta för nån o jag måste handla så är det max 800 kr för bytet.

döden kommer tillbaka

234 Inlägg
23 november 2013
Kan du inte göra det själv så är det väll värt pengarna, kan man skruva själv och har en haynes bok till hjälp kan man spara ett par kronor. Kollade på mekonomen vad en ny Bosch pump kostade och den låg på 1800kr ungefär, på laga.se (begagnat) så låg de mellan 4-500 och 1000kr. Arbetet är ju vad de tar i tim-peng.

Som Turbodeath skriver så går det att göra det billigare, allt beror ju på kontakter och egna kunskaper.

Mvh// Mattias

KHRacing
23 november 2013
Kooza skrev:
Kan du inte göra det själv så är det väll värt pengarna, kan man skruva själv och har en haynes bok till hjälp kan man spara ett par kronor. Kollade på mekonomen vad en ny Bosch pump kostade och den låg på 1800kr ungefär, på laga.se (begagnat) så låg de mellan 4-500 och 1000kr. Arbetet är ju vad de tar i tim-peng.

Som Turbodeath skriver så går det att göra det billigare, allt beror ju på kontakter och egna kunskaper.

BIltemapumparna kostar i runda släng 4-500kr - inget som helst fel på dessa.

234 Inlägg
23 november 2013
KHRacing skrev:
Kooza skrev:

BIltemapumparna kostar i runda släng 4-500kr - inget som helst fel på dessa.

Jädrar, kollade inte där. Ja då är det ju inte försvarbart att köpa begagnat i så fall. Ne det är få grejer som jag har haft problem med från biltema. smile

Mvh// Mattias

6 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Jag är rätt grön på att mecka med bilen själv, men inget garage.
Det blir OKQ8 då och då. Tack för era svar, nu kommer jag kräva garanti på jobbet
Med tanke på deras pris på arbetet.
Hörs på måndag : )

2 452 Inlägg
23 november 2013
ta reda på vilket pris dom sätter på den beg pumpen för det är inte hållbart,vart nånstans i sverige bor du?så kan jag se vad priset är för en beg pump till dig...

döden kommer tillbaka

93 Inlägg
25 november 2013
Nu har du ju redan lämnat in bilen så kräv garanti!

Gjord detta själv igår. Tog ca 10 min plocka ur den,in och kryp i bagaget -  6st 10muttrar - klicka loss sockerbiten - dra upp bränsle o vaccum slangarna - lossa svarta plastringen. Dra rakt upp, i med den nya på samme vis smile superenkelt

Sök