3451
Sök

banreggad STCC till gatreggad?????

53 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Tja..´
Undrar om nån vet hur man kan få en stcc klass bil till gatreggad bil?
Fått veta att man måste ha: Lampor (självklart), kupe fläkt, 2 stolar fram, glasvindruta' den som sitter på är av lexan. Och hur ska man göra med resten av registreringen vilka företag ska man ta kontakt med?
Bilen är helt tömd på innredning och är trimmad och väger 800kg och har en markfrigång på 5cm.
Bilen har tidigare varit gatreggad och det finns regbevis samt vagnbok till bilen
Senast redigerat av Arian (1 maj 2007)

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.

Meister
6 763 Inlägg
30 april 2007
Frågan är om du inte behöver köpa en likadan bil och ta papper och chassinummer ifrån.. Men ring och prata med vägverket. Men vad är de för bil?

543 Inlägg
30 april 2007
Arian skrev:
Tja..´
Undrar om nån vet hur man kan få en stcc klass bil till gatreggad bil?
Fått veta att man måste ha: Lampor (självklart), kupe fläkt, 2 stolar fram, glasvindruta' den som sitter på är av plast. Och hur ska man göra med resten av registreringen vilka företag ska man ta kontakt med?
Bilen är helt tömmd på innredning och är trimmad och väger 800kg och har en markfrigång på 5cm.

Får jag fråga vad en sån rackare kostar? Har hört att dom kostar runt 3 mille? big_smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

DFFL
9 020 Inlägg
30 april 2007
Snoppen skrev:
Får jag fråga vad en sån rackare kostar? Har hört att dom kostar runt 3 mille? big_smile

Jag skulle gissa på att det är en STCC-bil modell äldre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 120 Inlägg
30 april 2007
Om det är en äkta STCC-bil så är den nog svindyr!
Oavsett ålder.
Senast redigerat av Aerodynamik (30 april 2007)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
30 april 2007
Till topic:
Ifall det är ett bygge som blir av ifall det är möjligt rekommenderas av de som vet sfro:s bilbyggar-handbok big_smile
Är det bara ett "tanke projekt" så ska du fortsätta vänta här på svar tongue

53 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Det är en alfa 156 http://www.teknikensvarld.se/_internal/ … vgx9l.jpeg
har för mig att man kan få en färdig S60 STCC för 500t om inte jag har fel.

1 723 Inlägg
30 april 2007
Det borde väl gå och regga som ombyggt fordon?

DFFL
9 020 Inlägg
1 maj 2007
Men det är ju saker som ljudnivå och avgasrening som kommer hindra häftigheten med bilen lite men som måste göras när den ska reggas om till gatbil.

Fast saker som bur och fyrpunktsbälte blir de nog glada över tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

53 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Ett problem är oxå att bilen går inte under 2000varv eftersom det sitter trimm kammar i den så måste varvtalet va på 2000varv minst, annars går den dåligt och det smäller.
Hörde att bilen måste ha max 1000varvför att klara besiktningen.
Avgas värden kan man säkert få ner med etanol.

1 004 Inlägg
1 maj 2007
Arian skrev:
Ett problem är oxå att bilen går inte under 2000varv eftersom det sitter trimm kammar i den så måste varvtalet va på 2000varv minst, annars går den dåligt och det smäller.
Hörde att bilen måste ha max 1000varvför att klara besiktningen.
Avgas värden kan man säkert få ner med etanol.

tror nog inte att ett par vassa kammar är det största problemet i sammanhanget....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

136 Inlägg
1 maj 2007
Spännande!

Hoppas att det ordnar sig, men det lär bli mycket krångel, inget är omöjligt (bara tiden som man kanske vill lägga på något annat)

Godspeed iallfall!

1 277 Inlägg
1 maj 2007
Vad jag vet så får man inte ens sälja av bilen alls.

Jag har ett exempel som jag sett irl och har bilder på det.
karossen på Rydells Volvo 850 fick egentligen inte säljas hel utan i två delar som aldrig fick sättas ihop igen.
Racing hemlisar antar jag...

kanske syns på fredag Arian!!

53 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Bilen har tidigare varit gatreggad och det finns regbevis samt vagnbok till bilen

Tja.. Jobbar till 24 på fredag men ska se om jag kan få gå efter lunch rasten.

1 277 Inlägg
1 maj 2007
Arian skrev:

Tja.. Jobbar till 24 på fredag men ska se om jag kan få gå efter lunch rasten.

Bli akut magsjuk eller nåt annars smile Sen är det väl bilevents hela dagen i gbg...bara att välja smile

Sök