Hej!
Har en 855 T5 94a
Den svart ryker och luktar skit helt enkelt och drar snor mycket bränsle. MEN den riktigt konstiga är att om jag startar den i garaget, så står den på fin tomgång, så backar jag ut, går ur för att stänga garageporten och ungefär då börjar den gå jätte oroligt på tomgång jätte låga varv verkligen och ibland men sällan dö, och nu det senaste försöker man köra iväg så händer det absolut ingenting när man gasar, kan lägga den i friläge och bara knappt nudda gasen så varvar den upp lite lätt, och trycker jag plattan i mattan i friläge tar det antingen typ 5 sek innan den varvar upp elller så dör den, ibland kan man även köra typ i 10-20 kmh på 1an men lägger man i tvåan händer det inget på gasen, men kopplar jag ställer den sig på orolig tomgång. och om man lyckas få upp den i varv ligger laddet på 0,4-0,55 ungefär men svajjar brutalt... sitter ställbar btr på då bilen knappt startar utan den..:S
NÅN FELKODS LAMPA LYSER EJ!
Behöver verkligen hjälp! då jag inte är någon stormekaniker själv, ettt stort plus om någon bor i gbg området som är duktig och skulle kunna tänka sig att ta en titt på den!
DEHÄR ÄR BYTT EFTER PROBLEMET UPPSTOD :
-lmm
- tagit bort öppet filter och öppen dump så nu helt org, är bars steg 1 chippad!
- lambdasond
- stift kablar och fördelarlock
- intercooler
-tomgångsmotor
- felkodat av den, finns inga felkoder