2683
Sök

Chippad VW Passat 1,8T -04 tändstift?

SRF Performance
188 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#1
Tjejen har som sagt en Passat som e nychippad och vi tänkte byta tändstift då de va bra att göra efter chippningen. Frågan är bara vad vi ska köpa för tändstift? Någon som vet? Bilen ska leverera straxt över 200hk så tänkte att man kanske skulle ha lite bättre än de som ska va i original?

TACK
Senast redigerat av Zazze (28 januari 2013)

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

2 Inlägg
11 augusti 2013
#2
Boschstift: FR7KPP+
Dragmoment [Nm]  28
tycker jag du ska ha.

1 926 Inlägg
11 augusti 2013
#3
NGK pfr6q har jag i min.

Får jag fråga vart du har chippat din 1.8t för att få ut 200+ hk?
Med all säkerhet glädjesiffror om inte koppling/turbo är bytt för båda lär ge upp snart i så fall..

362 Inlägg
12 december 2013
#4
Spelis skrev:
NGK pfr6q har jag i min.

Får jag fråga vart du har chippat din 1.8t för att få ut 200+ hk?
Med all säkerhet glädjesiffror om inte koppling/turbo är bytt för båda lär ge upp snart i så fall..
Kolla på BSR:s hemsida så står det liknande iallfall. fast 196hp ist för 200 på -04:orna.

Bättre på 99-00 steg 1+ chipp ger 209hp:)


SRF Performance
188 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
#5
Chip från powerchip, BSR 2,5" avgas och optiflowsystem. Borde bli 200hk. Och vågar man fråga vad fan kopplingen har med effekten att göra?

Blev NGK Iridium stift.
Senast redigerat av Zazze (14 december 2013)

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

362 Inlägg
14 december 2013
#6
Zazze skrev:
Chip från powerchip, BSR 2,5" avgas och optiflowsystem. Borde bli 200hk. Och vågar man fråga vad fan kopplingen har med effekten att göra?

Blev NGK Iridium stift.
Bra val av stift NGK är det enda. Men det han menade var väl att passatens koppling brukar inte hålla för mer än orginal i stort sett. mer än 200hk pallar den inte med hård körning! (har jag hört)

Mvh Billing


SRF Performance
188 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
#7
Billling skrev:
Zazze skrev:
Chip från powerchip, BSR 2,5" avgas och optiflowsystem. Borde bli 200hk. Och vågar man fråga vad fan kopplingen har med effekten att göra?

Blev NGK Iridium stift.
Bra val av stift NGK är det enda. Men det han menade var väl att passatens koppling brukar inte hålla för mer än orginal i stort sett. mer än 200hk pallar den inte med hård körning! (har jag hört)

Mvh Billing
Har hört de med, men vi har kört med org kopplingen och bara väntat på att den ska gå, men den har hållt.

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

362 Inlägg
15 december 2013
#8
Bra att den har hållt! jag har en passat 1,8t 3b (b5) som jag hade tänkt trycka i bsr steg 1+ chip i. någon som har erfarenheter ? värda 3900kr ? smile


SRF Performance
188 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
#9
Billling skrev:
Bra att den har hållt! jag har en passat 1,8t 3b (b5) som jag hade tänkt trycka i bsr steg 1+ chip i. någon som har erfarenheter ? värda 3900kr ? smile
BSR har lite överpriser tycker jag, men 3900 va inte så farligt. Tjejen gav 2000 tror jag för sitt o de skulle ge lika mycket som BSR.

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

362 Inlägg
15 december 2013
#10
okej, men jag tror steg 1+ har kommit nyligen eller har jag fel ? tror att det bara fanns steg 1 förut. steg 1+ ger lite mer iallfall! wink


Fri fart för ett fritt folk!
13 851 Inlägg
15 december 2013
#11
alltid ngk iridium stift på 1.8t.. inget annat

Kör fort så hinner inget hända...


Sök