3749
Sök

Volvo 740 B230k hjälp

60 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Hejsan! har bytit till V-kam och allt motorn går som en klocka men har varken specialverktyget från volvo så jag kan inte dra åt fläkthjulet.
Ett annat problem är att när jag startar bilen Den går som en klocka men tomgången rör sig runt 1500 så måste dubbeltrampa och så åker den ner. Gasspjället har väll hängt sig. men frågan är ju VÅGAR JAG? Montera lös förgasaren då den har så mycket slangar? Kan ju säkert fota dom men hur kommer det krångla i mitt senare liv isånafall? Annars går bilen jätte trevligt och lever ett mycket fint garage liv! smile

Hittar dessvärre inget svar på internet om förgasaren. Men om jag såg rätt så står det Pierburg på den.
Tänkte om någon annan hade gjort det och skriver hur svårt det är.
Senast redigerat av Linuspw (17 december 2013)

Likbärgare
375 Inlägg
17 december 2013
Det är en Solex Cisac du har, Lägger den sig på 1500 varv även vid varmstart?

Min 744 med K motor lägger sig på 1500 vid kallstart och stannar där tills jag gasat till. Det är automatchoken. Troligtvis samma på din!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

60 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Tvattekorg skrev:
Det är en Solex Cisac du har, Lägger den sig på 1500 varv även vid varmstart?

Min 744 med K motor lägger sig på 1500 vid kallstart och stannar där tills jag gasat till. Det är automatchoken. Troligtvis samma på din!

https://www.google.se/search?q=Pierburg … B800%3B600

Ser ut som på bilden, problemet är att han alltid håller på så sad
Motorn går som en klocka och behöver inte hålla gas för att den ska starta osv men riktigt drygt ibland och ha gas på 1500, den är så fast den är varm! Skulle vara grymt trevligt att ha det ordnat så man kan smyga förbi lite lättare! smile

Sök