4134
Sök

Volvo 850 drar mycket och motorelektroniklampanlyser

35 Inlägg
12 december 2013
Trådstartare
tjena har ett problem med min volvo 850 glt 96 det är så att motorelektroniklampan börjar lysa och då har jag prövat att nollställa felkoderna med hjälp av att ta bort pluspolen en stund, men efter ca en månad så börjar lampan lysa igen. har märkt att bilen drar ovanligt mycket bensin och en dag när lampan precis börjat lysa så blev bilens tomgång lite orlolig den gick ner lite lägre och vandrade lite som den annars inte brukar göra. jag misstänker att det är lamdasonden men är inte säker, har fått tag i en reservdelsbil fast med 144hk motorn min fråga är om vad ni tror felet kan va och om det är lamdasonden om det går ta den i från reservdelsbilen. Mvh Pontus

8 Inlägg
13 december 2013
skulle vlja säga luftmassemtare , brukar dricka mer å gå oroligt på tomgång å vara lite slöare än vanligt .

35 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Okej men jag bytte luftmassemätare för ett halv år sen så vore surt ifall dey var den hmm

8 Inlägg
13 december 2013
vet ej hur de ser ut i luftmasse mätarn på just 850. men kan vara små små små tunna stål trådar . r någon av dom av är de kassa . . på min gamla 740 såg jag inte att dom va av men bytte å problemet försvann.. såg inga somhällst  fel på lmm men den va kass iaf . testa byt med en polare elelr nått som du garanterat vet funkar . annars kolla tjuvluft . tom gång å varvtal brukar var mycket konstig. spruta startgas runt insug å andra skarvar så hör du om tomgången ändrar  sig

450 Inlägg
14 december 2013
ponte skrev:
tjena har ett problem med min volvo 850 glt 96 det är så att motorelektroniklampan börjar lysa och då har jag prövat att nollställa felkoderna med hjälp av att ta bort pluspolen en stund, men efter ca en månad så börjar lampan lysa igen. har märkt att bilen drar ovanligt mycket bensin och en dag när lampan precis börjat lysa så blev bilens tomgång lite orlolig den gick ner lite lägre och vandrade lite som den annars inte brukar göra. jag misstänker att det är lamdasonden men är inte säker, har fått tag i en reservdelsbil fast med 144hk motorn min fråga är om vad ni tror felet kan va och om det är lamdasonden om det går ta den i från reservdelsbilen. Mvh Pontus

Om motor lampan börjar lysa och du märker att bilen börjar dra mer än vanligt, hur kan du då tro att de åtgärdas genom att lyfta polen och få lampan släckt, felet finns ju kvar, något måste ju åtgärdas.

35 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Henrik-N skrev:
ponte skrev:

Om motor lampan börjar lysa och du märker att bilen börjar dra mer än vanligt, hur kan du då tro att de åtgärdas genom att lyfta polen och få lampan släckt, felet finns ju kvar, något måste ju åtgärdas.

inte motorlampan!!, motorelektroniklampan samma som lamdalampan! vet väl att de åste åtgärdas därför jag frågar er!

5 Inlägg
18 december 2013
testa att koppla ur luftmassemätaren, blir det ingen skillnad så är ju antagligen luftmassemätaren kass

Sök