18 december 2013
Trådstartare
Tjena!
Har en S60 där jag har bas låda med 2x12" GAS basar med 2 Hertz slutsteg på 700w st. Den ena basen sprängdes för ett tag sen så jag kopplade ur de mesta för att jag var rädd för att något annat (tex steg) skulle gå sönder i samma veva. Men jag har kollat säkringar på bägge stegen och dom är hela, och den ena basen fungerar fortfarande. Dock är det såhär att när jag kopplar in allt och sätter igång tändningen så lyser det steget jag försöker koppla till basen (som fungerar) rött. Har kollat så allt är kopplat som de ska och har även kollar på ON/OFF knappen ifall den är frånslagen, men allt verkar vara som de ska! När jag sätter på basen så står den och dunkar utan att man spelar något på den, blir varm när man låter den stå på i ca 15 sekunder. Har även jordat det i karossen.
Min fråga är då: Vad är felet? är det något med stegen som har gått åt helvete eller är det någonstans jag har kopplat fel? läste någonstans att steget har ställt sig i "SafeMode" eller liknande och därför det lyser rött?
Tack på för hand alla!
MVH Challe!