2435
Sök

Bmw e32 730i låst mej ute hjälp!!

7 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Tjenare är ny här på tjenare är ny här på garaget . Har köpt mej en bmw e32a jäkligt scysst skick på den ingen rost har typ synat bilen . Skulle upp till garaget och ta ut den på en sväng men kom inte in i bilen centralåset är helt död bilen hade dåligt batteri redan från början men även om inte centralåset slår till pga svagt batteri så ska man kunna öppna den manuellt har först lyft i handtaget å sedan vridit på nycklen det är ju lite spec teknik på dessa bilar har testad det på passagerar dörren ochså men det händer ingenting lås ploppen vill inte åka upp  bagageluckan går inte heller och öppna tänkte på startmotorn först men har lagt i 1 ans växel och handbroms dum vana kanske så är kört där med.  Finns det någon som har ett tips ? För att klirra rutan är det sista jag vill.  Annars än det så har jag planer för den xenonkit ska in å en fetare stereo å andra kraftfullare högtalare bla mer godis.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 december 2013
För att komma in under huven, kan du ta loss gallrett vid strålkastarna (förarsidan).
När du gjort det ser du med en ficklampa en lite tapp som du trycker uppåt. Då ska huven snäppa upp.
Därefter kan du koppla en extra batteri och testa som vanligt.
Eller testa med nyckel på passagerare sida, vrid med nyckel och lyft handtag samtidigt som du vrider nyckel, alltså när man tror att nyckeln ej går att vrida mer så vrider man lite till. Då ska knoppen ploppa upp och dörren gå upp.
Senast redigerat av alain (19 december 2013)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 035 Inlägg
19 december 2013
Finns kanske det som jag har på min E39a. Man vrider bara nyckeln över stoppet, dvs till kvart över istället för normalt tio över. Hänger du med?

Annars sök på powerforumet.

Biljudsveteran sen 1984!

7 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Tjenare testade och tog bort plast gallret på förarsidan och såg haken tog en platt mejsel å peta med vips så åkte huven upp blev ju överlycklig haha ett stort tack till er bägge spec alain . Ska tvätta av bilen på söndagen å tar några bilder har beställt lampor lyktor bak och smoke färgade fram blinkers och smälla på xenon kitet med 8000 k tänkte före å efter bilder

2 035 Inlägg
20 december 2013
Så du testade inte att vrida till kvart över?

Biljudsveteran sen 1984!

7 Inlägg
20 december 2013
Trådstartare
Jag testade det ochså men ploppen rörde sej lite granna höll på där ett tag utan framgång så jag tog bort galleret  och kom åt spärren till motorhuven tryckte till på den huven hoppa till den va öppen blev ju sket glad :-)

2 035 Inlägg
22 december 2013
DÅ var nog pluppen påväg upp och du vred inte tillräckligt.

Biljudsveteran sen 1984!

847 Inlägg
23 december 2013
glöm inte beställa ett nytt batteri oxå wink så de slipper hända igen, inget kul, både för o nackdelar att jag slipper det på min tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

7 Inlägg
24 december 2013
Trådstartare
Tja jag vred så nycklen vred sej snett så fick dra i väg till låsmeden å fixa en ny nyckel . Nytt batteri är fixat  den startar å går men skulle ut å dra en sväng så började den gå illa på höga varv trycker jag till på gasen så går den ryckigare å det börjar smälla om det pang pang folk som va ute å gick å tittade på när jag kom haha passa ju bra nu när nyår e snart här låter som tändstiftsmällar frågan e om det är ett tändstiften som är aktuellt snart eller rotor fördelarlock den låter fint i motorn annars inga kamaxlar osv  jag undrar vart jag ska börja skruva nånstans

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 december 2013
Som jag svarade på PM:
Hej! Pierran
Skulle jag kolla först tändstift om det är rena så att de inte misständer men kan vara också vevaxel/kamaxelgivare.
1 av dessa 3 saker kan orsaka det du beskriver.
Kostar ingenting att kolla ordentligt bälgen mellan LMM och insug, det kan hända att den är sönder vid böjningen utan att det syns.
Kolla alla vakuumslangar, ibland dessa torkar och går sönder
Koppla av LMM, om motorn går sämre då är det inge fel på den men om den går på samma sätt som innan du koppla av bör du testa en annan.
Tyvärr kan det vara lite jobb innan man hitta felet men när det är gjort då är man glad.
Mvh. Alain.

7 Inlägg
25 december 2013
Trådstartare
Okej i dag när jag skulle starta den så gick hur fint som helst varvade fint å inga ryck nånstans undrar va det kan vara skumt

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 december 2013
Kolla saker som jag skrev ovan, det måste vara där någonstans.

Sök