4081
Sök

Avdraget Körkort

6 Inlägg
20 december 2013
Trådstartare
Polisen påstår att jag körde 130 kmh först på 80 väg utan några bevis alls, efterhand drog de ner de till 120 o sen 115, saken är att jag inte körde så fort alls att jag accerlerade bara kom upp i ungefär i 90 kmh , de har varken filmat mig eller använt kamera, Så nu undrar jag hur jag kan komma ut den här knipan de har hållt på i 1 månad, har ej skrivit under några papper alls inte ens när de bad mig skriva under när de fångade mig, så har jag fått 3 böter hem där jag nekar de hela tiden, transportstyrelsen tycker att deras bevis räcker för att de ska hålla in mitt körkort tills rättegången, alla vet ju hur långt tid de tar att ordna en rättegång och vill ha tbx de så fort som möjligt, transportstyrelsen sa att jag får tbx körkortet så fort polisen har sagt att jag kört under 100 km/h (har prövotid 2 månader kvar) därför gäller ej 30 gränsen men har 20 gräns iallafall

mvh

349 Inlägg
20 december 2013
335dpower skrev:
Polisen påstår att jag körde 130 kmh först på 80 väg utan några bevis alls, efterhand drog de ner de till 120 o sen 115, saken är att jag inte körde så fort alls att jag accerlerade bara kom upp i ungefär i 90 kmh , de har varken filmat mig eller använt kamera, Så nu undrar jag hur jag kan komma ut den här knipan de har hållt på i 1 månad, har ej skrivit under några papper alls inte ens när de bad mig skriva under när de fångade mig, så har jag fått 3 böter hem där jag nekar de hela tiden, transportstyrelsen tycker att deras bevis räcker för att de ska hålla in mitt körkort tills rättegången, alla vet ju hur långt tid de tar att ordna en rättegång och vill ha tbx de så fort som möjligt, transportstyrelsen sa att jag får tbx körkortet så fort polisen har sagt att jag kört under 100 km/h (har prövotid 2 månader kvar) därför gäller ej 30 gränsen men har 20 gräns iallafall

mvh

Samma regler även om du har prövotid.

Om du är säker på att du körde i 90 och inte gjort något fel så rekomenderar jag att du står på dig och bevisar det!

6 Inlägg
20 december 2013
Trådstartare
cewee skrev:
335dpower skrev:

mvh

Samma regler även om du har prövotid.

Om du är säker på att du körde i 90 och inte gjort något fel så rekomenderar jag att du står på dig och bevisar det!

Han sa att jag måste komma under 20 kmh för att behålla körkortet, vi var 3 st i bilen och polisen var 2st, de bah vi har inga bevis på att du kört för fort men min kollega här ska vittna mot dig i rättegången, mina 2 kompisar ska också vittna för mig, men jag behöver körkortet nu och kan ej vänta 6 månader tills jag får ta det igen så finns de inga sätt att påskynda proccesen ?

mvh

2 011 Inlägg
20 december 2013
Du ska absolut neka i mitt tycke. Är det som du skrivit, så är det något mygel på G från polisens sida. De måste bevisa klart i tingsrätten att du kört för fort. Endast ord räcker inte trots att deras ord är tyngre än vanliga svenssons. Hellre fria än fälla om det finns osäkerhet i målet. Även när de gör en mätning måste streckan vara minst 400-500 meter. Har du nu bara gasat på för att ta dig om och sedan saktat ner igen har du inte kommit upp till streckan. Kan läsa mer själv på dessa sidor. Sök på poliskontroll mätning och du finner en del om vad som gäller. Skriv till Transportstyrelsen (körkortsavdelningen) och jaga på dem. Tyvärr dö tid för din del nu runt Jul och Nyår. Men jag tycker du ska stå på dig hur ruttet det än känns. Lycka till. http://www.trafikjuristen.se/.../Pol... … _start.htm

Inte farten som dödar. Det är stoppen

7 394 Inlägg
20 december 2013
problemet är att ts kommer att lossa endå,, så är det tyvärr alltid,, om man inte har filmbevis,, ennu en anledning att skaffa dashcam

10 Inlägg
20 december 2013
gå till media annars om dom inte ger sig smile har dom inga bevis på att du körde för fort så kan dom inte åtala/ge böter smile jag har själv blivit tagen för att jag kört för fort men dom har aldrig kunnat bevisa dt och då fick jag åka vidare smile
Senast redigerat av DuckTooL (20 december 2013)

12 086 Inlägg
21 december 2013
Klart du kört för fort smile Men de kan omöjligen ge dig fortkörningsböter utan uppmätt hastighet.
Det är om de vill sätta dit dig för vårdslöshet i trafiken, men då ska man köra mer än 115 på 80 väg..
I vanliga fall har man ingenting att säga till om vad det beträffar körkortet, det är indraget tills du blir frikänd.
Men jag skulle vilja veta exakt vad det är dom vill sätta dit dig för? Har du blivit åtalad än?

450 Inlägg
21 december 2013
DuckTooL skrev:
gå till media annars om dom inte ger sig smile har dom inga bevis på att du körde för fort så kan dom inte åtala/ge böter smile jag har själv blivit tagen för att jag kört för fort men dom har aldrig kunnat bevisa dt och då fick jag åka vidare smile

skojar du "media" detta skiten väl dem i, grabben har kört för fort och vill inte ta konsekvensen... han vill ju ha tips hur man undkommer påföljden om man läser mellan raderna.

618 Inlägg
21 december 2013
granadadr skrev:
problemet är att ts kommer att lossa endå,, så är det tyvärr alltid,, om man inte har filmbevis,, ennu en anledning att skaffa dashcam

Fast det är ju åklagaren som ska bevisa att han kört för fort, inte ts som ska bevisa att han Inte kört för fort.

Jag tycker absolut du ska ta detta vidare, om dom inte har filmat dig eller liknande..

6 Inlägg
21 december 2013
Trådstartare
Som sagt jag körde i 90 och inte mer kanske 92-93, står bara på papprerna att en polis kört bakom mig ingen trip track mm, och är ej fäld för vårdslöshet i trafiken

847 Inlägg
23 december 2013
fan vad trist, hoppas det löser sej, såg detta på aftonbladet via en länk:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10777619.ab

vet inte om detta kan vara nåt liknande som hänt dej, men det stod såhär om det

FICK RÄTT Philip Raine vägrade att skriva på fortkörningsböterna - nu har han fått rätt.

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Entreprenör
1 286 Inlägg
23 december 2013
Jag sätter min högra tå på att TS trollar med oss.

Polismyndigheten "prutar" inte med sig själva förutom på plats då man ibland kan deala lite med polismannen.
Dessutom så finns det ingen "20-gräns" för dom med prövotid kvar.

// Niklas Johansson

12 086 Inlägg
23 december 2013
Henrik-N skrev:
NiKeMaN skrev:
Jag sätter min högra tå på att TS trollar med oss.

Polismyndigheten "prutar" inte med sig själva förutom på plats då man ibland kan deala lite med polismannen.
Dessutom så finns det ingen "20-gräns" för dom med prövotid kvar.

Håller med dig.
Polisen sitter heller inte och skickar hem böter efter böter om man inte skrivit på.
Då går de till åklagare som tar beslut och där följer det med en faktura.
Sen kan man överklaga där och då går de till tingsrätt.
Där kan man lägga fram återigen något nytt och målet kan återigen avgöras på handlingarna alltså av åklagare eller i tingsrätten.

Ja jag har koll.

Och återigen, snyftar trådar som denna är så tröttsamma

Vadå du har koll?

När polisen skickat ärendet till en åklagare bestämmer denne om det finns skälig anledning att åtala. De baserar beslutet på om brott faktiskt begåtts och hur starka bevisen är. Är något oklart kan man få svara för detta. Det ska poängteras att man inte är skyldig att göra eller säga någonting utanför rättegång. Man har mölighet att erkänna brott under hela processen.
Blir man åtalad och dömd kan man överklaga till hovrätten, inget annat.
Det kommer absolut inga "fakturor" innan man erkänt eller blivit dömd.

1 948 Inlägg
26 december 2013
troll, eller bara en ren lögnare smile han säger ju emot sig själv i sina olika inlägg...

Rejsa ?
2 959 Inlägg
27 december 2013
Hur får man ett avdraget körkort?

Autotech

Sök