3114
Sök

Säljes ej till tv4?

Kocken
487 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
lägger ofta märke till att det i bilannonser på blocket står "säljes ej till tv4"
tänkte bara kolla varför tv4 skulle vilja köpa bilar från blocket och varför folk inte vill sälja bilarna till dem? är det något jag har missat?

Drop Shop
926 Inlägg
28 april 2007
vet inte om de fortfarande gör, men förr ringde tv4 upp folk som annonserade på blocket.

Kocken
487 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
vet inte om de fortfarande gör, men förr ringde tv4 upp folk som annonserade på blocket.

varför?

Kinna
146 Inlägg
28 april 2007
Tv4 brukade ringa upp folk som hade sina bilar utlagda på blocket annons, och fråga om dom tex. ville sätta ut deras bil på tv4:s text-tv sida osv.

Tomten
1 065 Inlägg
28 april 2007
tizon skrev:
Tv4 brukade ringa upp folk som hade sina bilar utlagda på blocket annons, och fråga om dom tex. ville sätta ut deras bil på tv4:s text-tv sida osv.

och det kostar/kostade pengar men det upplyste dom inte kunderna om.

Kocken
487 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
tack för de snabba svaren. nu behöver man inte ligga och grubbla om det mer på nätterna smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 april 2007
Bebbo skrev:
nu behöver man inte ligga och grubbla om det mer på nätterna smile

säger ja me smile känns skönt å fått reda på det nu smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

470 Inlägg
28 april 2007
Visste inte jag heller... Men annars har jag alltid stört mig på alla som skriver så i sina annonser, Precis som om det skulle vara lustiga eller nått!

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

Pan
28 april 2007

Misstänkte att det skulle vara något sånt. Men varför skriva säljes ej till tv4 spelar väl ingen roll bara dom betalar det som man begärt.

perpelle
28 april 2007
Är väl tv4 som äger blocket också har jag för mig.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
28 april 2007
perpelle skrev:

Ne, det tror jag inte det är.

Go For It!!

Smålänning
7 887 Inlägg
28 april 2007
perpelle skrev:

Nepp. Aftonbladet eller expressen är det, dock sent nu så jag är inte säker på vem av dom smile

Jag gillar mer komentaren man brukar läsa:
"TV4 ringer bara om ni vill köpa bilen"

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
28 april 2007
Ja precis, jävla Tv4...

En gång Volvo, Alltid Volvo

222 Inlägg
2 maj 2007
twin_cam skrev:
perpelle skrev:

Nepp. Aftonbladet eller expressen är det, dock sent nu så jag är inte säker på vem av dom smile

Jag gillar mer komentaren man brukar läsa:
"TV4 ringer bara om ni vill köpa bilen"

Det är Aftonbladet  Hierta AB som äger B locket AB.

smile

Hellre chips än sex på festival!!!!

FreddeK
2 maj 2007
haha nej du menar väl inte säljes till tv4?? du måste mena typ mena tv4 nejtack osv...
Som dom flesta skrivit så vill man inte ha en annonsförsäljare på sig!

264 Inlägg
3 maj 2007
nej dom var ganska irriterande på tv4 ett tag! dom ringde när jag hade min gamla del sol ute på blocket, när jag frågade vad personen hette och om dom viste att det dom gjorde var olagligt la dom bara på. Om jag inte minns fel blev dom till slut anmälda och var tvungna att sluta ringa upp så där.

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

1 854 Inlägg
3 maj 2007
Bebbo skrev:
lägger ofta märke till att det i bilannonser på blocket står "säljes ej till tv4"
tänkte bara kolla varför tv4 skulle vilja köpa bilar från blocket och varför folk inte vill sälja bilarna till dem? är det något jag har missat?

Jag sålde min 740 till tv4 cool dom använde den i en reklam till tv400, dom betalade vad jag begärde + att jag och polaren fick en rundtur i tv4 huset + att dom betalade hemresan.

SSS -12
3 217 Inlägg
3 maj 2007
För en Volvo 740... Helt otroligt! big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök