3009
Sök

9-3 Aero 2002 skillnad i mönsterdjup på drivande hjulen

17 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Hej undrar om det är mindre bra för bilen om det är skillnader i mönsterdjupet på dom drivande hjulen? däcken är exakt likadana men ena är ca 7,5mm och andra 8,5mm.
Senast redigerat av Mackannnn (29 december 2013)

Forummoderator
26 332 Inlägg
29 december 2013
Hur kommer det sig att det är sån skillnad?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

17 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Mack skrev:

Ursäkta glömde skriva, tänkte flytta fram ett av bakjulen då jag fått puntering i fram och däcken är nästan helt nya så tänkte montera på ett helt okej begagnat däck i bak då jag vet att det inte spelar någon roll där.. smile

Forummoderator
26 332 Inlägg
29 december 2013
Mackannnn skrev:
Mack skrev:

Ursäkta glömde skriva, tänkte flytta fram ett av bakjulen då jag fått puntering i fram och däcken är nästan helt nya så tänkte montera på ett helt okej begagnat däck i bak då jag vet att det inte spelar någon roll där.. smile

Tror inte att det skulle göra så stor skillnad, och inte tror jag att det skulle göra så mycket skada heller, men jag hade ändå velat haft så lika däck på drivhjulen ändå bara för att vara säker.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

17 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Mackannnn skrev:
Mack skrev:

Tror inte att det skulle göra så stor skillnad, och inte tror jag att det skulle göra så mycket skada heller, men jag hade ändå velat haft så lika däck på drivhjulen ändå bara för att vara säker.

Känner innerst inne att jag vill ha lika på drivhjulen kände mig tvungen att höra från någon annan innan jag köper nytt men då blir det så tack för svar smile

54 Inlägg
29 december 2013
Sätt det med bäst mönster på höger sida eftersom det slits mer på den sidan...
Inget problem med så lite skillnad.

Sök