4262
Sök

Höger högtalare funkar inte på AUX

6 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
Jag köpte en VW Passat -98 där högtalarna bak inte funkade samt att höger fram glappade när jag körde på FM och tyst på AUX. Jag tog bort panelerna hos en kompis och insåg tre saker: huvudenheten var skit, det fanns inga högtalare eller kablar till bakdörrana och de två högtalarna fram var i väldigt dåligt skick. Vi köpte två nya högtalare och byte de där framme samt en ny huvudenhet. Efter att vi kopplat in allt och det funkade så var det inga problem. Nu var jag i sälen i en vecka och satte mig i bilen igår. Högtalaren höger fram funkar inte på AUX.

Vad fan är problemet?

403 Inlägg
5 januari 2014
neckmeister skrev:
Jag köpte en VW Passat -98 där högtalarna bak inte funkade samt att höger fram glappade när jag körde på FM och tyst på AUX. Jag tog bort panelerna hos en kompis och insåg tre saker: huvudenheten var skit, det fanns inga högtalare eller kablar till bakdörrana och de två högtalarna fram var i väldigt dåligt skick. Vi köpte två nya högtalare och byte de där framme samt en ny huvudenhet. Efter att vi kopplat in allt och det funkade så var det inga problem. Nu var jag i sälen i en vecka och satte mig i bilen igår. Högtalaren höger fram funkar inte på AUX.

Vad fan är problemet?

Glapp i antingen uttagen (mobil, huvudenhet) eller kabeln är väl det troligaste.

6 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
ISOfästet finns det bara till H o V fram. Fick nytt fäste till nya huvudenheten. Är det bara att byta kablarna och använda de nya ISOfästet då? Jag behöver inte göra något med strömförsörjningen då?

403 Inlägg
5 januari 2014
neckmeister skrev:
ISOfästet finns det bara till H o V fram. Fick nytt fäste till nya huvudenheten. Är det bara att byta kablarna och använda de nya ISOfästet då? Jag behöver inte göra något med strömförsörjningen då?

Nu vet jag inte vad du menar.

Det jag syftade på var aux-kabel+  aux uttag.

6 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
Nää, de har jag redan felsökt. Har testat allt och troligtvis är det kablarna som behöver bytas. Orginalkablarna var ganska tunna tyckte jag. Men om jag byter dem, behöver jag byta något med strömförsörjningen? Gick teknik på gymnasiet så jag kan de biten. Dock så är jag ganska grön på bilar

Sök