3942
Sök

Stulen Mercedes A-klass 2013 års modell

4 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
#1
Har blivit av med min bil till en känd bedragare i en bilaffär den 9/12-2013.

Av naturliga skäl kan jag inte nämna personens namn i texten.

Bilen finns troligtvis i Trollhätte/Göteborgs-området. Den har även passerat vägtullar i Stockholm den 30/12 så den kan även finnas i de trakterna.

Kontakta mig eller polis om ni ser denna bilen. Tack!

Redigerat: Tel och reg nummer borttaget

http://www1.garaget.org/archive/195/194 … 145922.jpg
http://www1.garaget.org/archive/195/194 … 145924.jpg

http://www.garaget.org/?car=332274

/Kristofer
Senast redigerat av ferm84 (7 januari 2014)

Ung&Dum
430 Inlägg
7 januari 2014
#2
Varför vill du inte gå ut med namn ?  bara kontakta han/hennes familj osv osv och gå den vägen bilen kommer du nog inte hitta igen

In hoc signo vinces

90 Inlägg
7 januari 2014
#3
känd? då borde alla veta vem det är så ingen drabbas som du..eller?
hoppas du hittar bilen..i den skick den försvann..

117 Inlägg
7 januari 2014
#4
bedragen som i att han förde över pengar avbröt överföringen efter ägarbytet var gjort?


4 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
#5
CurvaN skrev:
Varför vill du inte gå ut med namn ?  bara kontakta han/hennes familj osv osv och gå den vägen bilen kommer du nog inte hitta igen
Jag kan inte skriva ut namn i detta ärendet då han egentligen inte är dömd för detta ännu. Det är straffbart att hänga ut folk på nätet som de flesta vet. Dock har jag hört på omvägar via folk i Trollhättan och polisen själva att det är en känd bedragare.
Denne personen är inte kontaktbar via telefon eller mejl. Denna info finns men går inte att kontakta personen i fråga. Adressen personen är skriven på har denne aldrig bott på heller.

PMa mig så kan ni få namn om det finns intresse.


k-tuning skrev:
bedragen som i att han förde över pengar avbröt överföringen efter ägarbytet var gjort?
Precis! Dock gjordes aldrig ägarbytet officiellt med pappren utan dessa skulle skrivas på när pengarna var överförda. Dock fick personen dumt nog tillgång till bilen "i förväg" kan man säga.
Senast redigerat av ferm84 (7 januari 2014)

117 Inlägg
7 januari 2014
#6
ferm84 skrev:
CurvaN skrev:
Varför vill du inte gå ut med namn ?  bara kontakta han/hennes familj osv osv och gå den vägen bilen kommer du nog inte hitta igen
Jag kan inte skriva ut namn i detta ärendet då han egentligen inte är dömd för detta ännu. Det är straffbart att hänga ut folk på nätet som de flesta vet. Dock har jag hört på omvägar via folk i Trollhättan och polisen själva att det är en känd bedragare.
Denne personen är inte kontaktbar via telefon eller mejl. Denna info finns men går inte att kontakta personen i fråga. Adressen personen är skriven på har denne aldrig bott på heller.

PMa mig så kan ni få namn om det finns intresse.


k-tuning skrev:
bedragen som i att han förde över pengar avbröt överföringen efter ägarbytet var gjort?
Precis! Dock gjordes aldrig ägarbytet officiellt med pappren utan dessa skulle skrivas på när pengarna var överförda. Dock fick personen dumt nog tillgång till bilen "i förväg" kan man säga.
kanske om man säljer en bil värd 0-20.000 kan man skicka iväg den och lösa resten senare. En nästan ny bil, njaaee


4 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
#7
k-tuning skrev:
ferm84 skrev:
CurvaN skrev:
Varför vill du inte gå ut med namn ?  bara kontakta han/hennes familj osv osv och gå den vägen bilen kommer du nog inte hitta igen
Jag kan inte skriva ut namn i detta ärendet då han egentligen inte är dömd för detta ännu. Det är straffbart att hänga ut folk på nätet som de flesta vet. Dock har jag hört på omvägar via folk i Trollhättan och polisen själva att det är en känd bedragare.
Denne personen är inte kontaktbar via telefon eller mejl. Denna info finns men går inte att kontakta personen i fråga. Adressen personen är skriven på har denne aldrig bott på heller.

PMa mig så kan ni få namn om det finns intresse.


k-tuning skrev:
bedragen som i att han förde över pengar avbröt överföringen efter ägarbytet var gjort?
Precis! Dock gjordes aldrig ägarbytet officiellt med pappren utan dessa skulle skrivas på när pengarna var överförda. Dock fick personen dumt nog tillgång till bilen "i förväg" kan man säga.
kanske om man säljer en bil värd 0-20.000 kan man skicka iväg den och lösa resten senare. En nästan ny bil, njaaee
Helt sant. Lätt att vara efterklok samt att under omständigheterna "kändes det bra". Man är ju samtidigt lite för godtrogen som människa också, tyvärr. Även så är det så att denna personen lever på att lura folk på ena eller andra sättet.

4 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
#8
Bilen är nu återfunnen.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
7 januari 2014
#9
ferm84 skrev:
Bilen är nu återfunnen.
Vad kul, hur/var hittades den? Skick och vad hände? smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....


Sök