Saab V4 96-72 som vilat i en lada i 18 år, ska renoveras upp till toppskick! Planen är att trimma med förgasare och kam, svetsa lite sportigare avgassystem med dubbla pipor bak. sänka, och på med ett par lite större fälgar. Ny... Visa mer
Nu är det dags att börja gör klart projektet, som redan påbörjades i våras. Men som hamnade i pausläge under sommaren. Lägger upp en bild på hur bilen såg ut när jag hämtade den och vart jag är idag. Det som blivit gjort hittills är, bytt motor, och en jävla massa spacklande. Saaben hade mer bulor och rost än vad jag först trodde...
spackling som aldrig verkar ta slut
Golvet ska bytas
Äldre front och skärmar utan blinkers, har dock svårt att få tag på skärmar i bra skick. Kanske är någon som har ett par fina hemma?
Tack! Svårt att få tag på plåtskärmar utan blinkers hål och som inte är helt sönderrostade. började lägga igen blinkershålet, med plåt och sen tenna igen de. Men börjar bli lat, så skulle vill helst få tag på färdiga skärmar.
På den modellen jag har med fyrkantiga strålkastare sitter blinkern i fram skärmen, och nu ska jag sätta dit en äldre front. Med runda lysen, då sitter blinkers i frontplåten och inte i skärmen. på den sista bilden som jag lade upp är det en skärm utan blinkers. Mycket snyggare utan anser jag.
Blev klar med spackling och slipning på en sida i dag. Har insett att det är bättre att göra klart en sak i taget istället för att göra tjugo olika saker med bilen samtidigt. Köpte även Hagmans finaste spackel, vilket var väldigt trevligt att jobba med, torkade inte direkt som de andra. Hämtade även en ny blästrad och grundfärgad front. [img][/img] diesel peugeoten fick göra v4an lite sällskap
I väntan på att få tag på nya framskärm, började jag skruva isär en motor som satt i när jag hämtade bilen. Balansaxeln var så sjukt glapp. Blir nog att renovera denna. Smidigt när man använder skogskranen som motor stativ.