3851
Sök

740 turbo, rycker vid 3000varv etanolkonverterad

59 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
#41
oki får kolla det i veckan tack så mycket


59 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
#42
Blir ett vems sprut och aluminium ic och mappa den big_smile Tack för alla tips


Avstängd
1 418 Inlägg
11 januari 2014
#43
_Turbo skrev:
Blir ett vems sprut och aluminium ic och mappa den big_smile Tack för alla tips

sätt på alu intercooler och köp en diff i stället:)

59 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
#44
tror du bilen går bättre för det tongue


Avstängd
1 418 Inlägg
12 januari 2014
#45
_Turbo skrev:
tror du bilen går bättre för det tongue

helt ärligt skiter ja i hur din bil går nu för du har fått tips men du dissar bara? ställ på laddet till 3 bar så slutar den rycka ja lovar:)

59 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
#46
Ja jag gjorde nyss det och bilen går som faan. Satt på ett vems sprut och mappade den på 3,4 bar. Så F _ _ _ You


573 Inlägg
12 januari 2014
#47
labba lite me tändningen o bränsletrycket så gåre nog få ordning på men bredbandslambda är nästan ett måste om du inte vill rasa motorn smile

MSCR

59 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
#48
Oki tror själv att det är nått med täningen.
Har kopplat in bränsle trycks mätare i bilen
Jag ska kolla trycket när jag åker och bilen laddar får vi se om soppan hänger med laddtrycksmätare


4 670 Inlägg
12 januari 2014
#49
_Turbo skrev:
Oki tror själv att det är nått med täningen.
Har kopplat in bränsle trycks mätare i bilen
Jag ska kolla trycket när jag åker och bilen laddar får vi se om soppan hänger med laddtrycksmätare

Du behöver läsa på! Bränsletrycket kan du fetglömma o hålla koll på sålänge du inte har koll på vad lamdavärdet ligger!

Lambda är A och O när det gäller motorer och speciellt när man börjar labbaed laddtryck, soppa m.m
Du kommer köra sönder den där motorn o har du otur kommer inte bara motorn pajja det är nått jag kan lova dig wink
Så ställer man en fråga på ett forum så se till o lyssna på råden folk ger annars kan du lika gärna ge fan i o ställa frågan ifrån första början!

Så nr 1 kör inte med skiten o koppla in en Bredbandslambda.

2. Försök få den gå på rätt lambda vid rätt last på motorn.

3. Lämna bort till någon som kan motorer om du icke lyckas

4. Bästa tipset byt sprut o lämna den till en som kan mappa.

5. Skit i råden o kör sönder skiten!


573 Inlägg
12 januari 2014
#50
Såg även att din flaskhals t insugsrör inte va så bra heller, ha 3" hela vägen från turbo till lmm. Sen har jag för mig att diametern på lmm måste ökas ihop me storleken på spridarna till lh2.4 ska väl va ca 3" till 465cc spridare så borde ju va aningen större lmm till 630cc?

MSCR

5 706 Inlägg
12 januari 2014
#51
SuperGnaget skrev:
Såg även att din flaskhals t insugsrör inte va så bra heller, ha 3" hela vägen från turbo till lmm. Sen har jag för mig att diametern på lmm måste ökas ihop me storleken på spridarna till lh2.4 ska väl va ca 3" till 465cc spridare så borde ju va aningen större lmm till 630cc?

På bensin ja men nu var det E85 som kräver 30-40% mer soppa. Därav endast ökning av spridare för att "lura" datorn (465*1,4=651cc, 465*1,3=604,5cc).



Sök