3546
Sök

Värde honda prelude 2.2 vtec 1993

649 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
Hallåj

Står i tankar om att byta bort min 945 turbo mot en honda prelude 1993, vtec 2.2.

Tänkte höra lite vad en sån är värd?

Såhär skrev han också

"honda prelude, 2,2 vtec 93:a h22a motor, ej skattad, besiktad, var in och besikta i höstas men fick nerslag på hål i avgasrör men åkte aldrig in igen och besikta pga av att det gick hål i ventilkåpspackningen så det läkte in olja i tändstifts hålen och fick troligtvis överslag på nån tänd hatt så tändspolen knäcktes"

Låter konstigt att tändspolen ska gå sönder för det? eller?

MVH

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 januari 2014
Jag skulle ha gett sex lakan för Prelude inte mer. En fungerande och i hyfsat skick brukar gå för 10-12 lakan.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Mångfifflare
299 Inlägg
13 januari 2014
Jag sålde min 93a i somras för 6000kr. Den var lite rostig i bakskärmar och väldigt matt (såg tråkig ut). Obesiktad och avställd sedan 2008, dock fullt fungerande (om man räknar illalåtande drivknutar som fungerande).

Sök