4350
Sök

VW Polo Läker olja från tändstift.

54 Inlägg
20 juni 2013
Trådstartare
valle22 skrev:
eNzz skrev:
Klart jag har men vill inte kasta pengar i sjön smile

kanske du skulle lägga dina pengar på en cykel istället om ventilkåpspacknig verkar dyr lol eller en gammal Opel lol

men som du beskriver är det inget annat som tyder på annat fel än ventilkåpspackning, men är du osäker ta den till verkstad som byter den åt dig och du har garanti på arbetet om det inte skulle vara det felet på bilen...

HEHEHEHEEHE jävlar vad rolig du var, sa ju att jag har råd men vill inte kasta pengar i sjön i vilket fall, för om det nu inte skulle vara packningen så hade jag ju kunnat göra något annat med pengarna lol
men får väll beställa en ny packning och testa.

Var hittar jag OE-nummer? På meca hittar jag 2 olika packningar när jag skriver in mitt regnr.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
20 juni 2013
vad har du för regnr så skall jag plocka fram OEM nummert till dig,

var inget illa menat med cykel grejen, ibland kan det uppfattas lite taskigt med det jag skriver men inget menat, jag är en glad och rolig kille och skriver efter det.
Finns en annan tråd där jag kommenterar men det verkar som folk missuppfatar det hela, men skit samma, bara så du vet är det inget illa menat utan tvärtom cool

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

54 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
valle22 skrev:
vad har du för regnr så skall jag plocka fram OEM nummert till dig,

var inget illa menat med cykel grejen, ibland kan det uppfattas lite taskigt med det jag skriver men inget menat, jag är en glad och rolig kille och skriver efter det.
Finns en annan tråd där jag kommenterar men det verkar som folk missuppfatar det hela, men skit samma, bara så du vet är det inget illa menat utan tvärtom cool

Redan skrivit det men what ever ADZ905

Haha okej big_smile

54 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Var hittar jag en ventilkåpspackning????
Läste att meca inte är för privatpersoner och såg att det inte gick att beställa där sad

Forummoderator
26 373 Inlägg
24 juni 2013
eNzz skrev:
Läste att meca inte är för privatpersoner och såg att det inte gick att beställa där sad

Nåt fel på Mekonomen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

54 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Mack skrev:
eNzz skrev:

Nåt fel på Mekonomen?

hittar inte där heller.. tänker inte köpa en sotningssats för 1400kr
Senast redigerat av eNzz (24 juni 2013)

1 122 Inlägg
24 juni 2013
nog fan är meca för privatpersoner köpt där XXX antal gånger
Senast redigerat av ValP2k (24 juni 2013)

gasa nu foer faen!

54 Inlägg
27 juni 2013
Trådstartare
Evildan skrev:
http://www.mister-auto.se/sv/packning-ventilkapa/volkswagen-polo-86c-80-1-3-kat-75hk_v1606_g321.html

Tackar big_smile

54 Inlägg
17 januari 2014
Jag lyfter denna tråd om det går bra.
Min Polo från -96 tror jag läcker olja på baksidan av ventilkåpan, men jag ska skruva bort luftburken först för att vara säker. Och det jag undrar är om tändstiften sitter på baksidan där eller sitter dom innanför ventilkåpan så jag först blir tvungen att skruva bort den?
För rakt ovanpå ventilkåpan är det inga hål eller saker som går in i den förutom 3 insex-skruvar och oljepåfyllnadslocket.

Fri fart för ett fritt folk!
14 196 Inlägg
17 januari 2014
engqvist84 skrev:
Min Polo från -96 tror jag läcker olja på baksidan av ventilkåpan, men jag ska skruva bort luftburken först för att vara säker. Och det jag undrar är om tändstiften sitter på baksidan där eller sitter dom innanför ventilkåpan så jag först blir tvungen att skruva bort den?
För rakt ovanpå ventilkåpan är det inga hål eller saker som går in i den förutom 3 insex-skruvar och oljepåfyllnadslocket.

dom sitter under luftburken där ser du tändkablarna när du tagit bort luftburken.

ventilkåpan sitter med dom 3insexskruvarna  byt dessa när du byter packning för annars går dom av dom ska dras med moment och vinkeldras

Kör fort så hinner inget hända...

Herr
1 722 Inlägg
17 januari 2014
Det kan inte vara så enkelt att du fyllt på olja missat hålet, oljan har runnit ner till tändstiften?

prova rengöra alla stift och i tändstifthålet kör 10mil o se fall det kommit ny olja. Har det gjort det så lär det väl vara ventilkåpspackningen.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

54 Inlägg
17 januari 2014
Growe skrev:
engqvist84 skrev:

dom sitter under luftburken där ser du tändkablarna när du tagit bort luftburken.

ventilkåpan sitter med dom 3insexskruvarna  byt dessa när du byter packning för annars går dom av dom ska dras med moment och vinkeldras

Ok som jag misstänkte, tack för hjälpen, ska se om jag kan plocka bort den imorgon, förbaskademinusgrader att stå ute i hmm

54 Inlägg
17 januari 2014
LocKtar skrev:
Det kan inte vara så enkelt att du fyllt på olja missat hålet, oljan har runnit ner till tändstiften?

prova rengöra alla stift och i tändstifthålet kör 10mil o se fall det kommit ny olja. Har det gjort det så lär det väl vara ventilkåpspackningen.

Haha Näe, jag må vara beginner på bilar men ändå lyckats byta olja, tändstift och olika filter på en 850 jag hade tidigare.
Den här veckan har jag åkt 40 mil och totalt fyllt på ca 3 liter.
Jag tycker mig se den färskaste geggan där tändkablarna sitter men att den även rinner rätt så mycket på kamremskåpan (?) på passagerarsidan och sen ner på länkarmen (?).

54 Inlägg
18 januari 2014
Idag tog jag bort luftfilterbehållaren. Där under satt spjällhuset och runt det var det väldigt oljigt. Dock inte så geggigt runt tändstiften.
Men vad är det spjällhuset är monterat på? För bild nr 2 så pekar pilen på en skarv där det ser ut att vara som mest oljigt. Vad är det för "hus" och är det en "enkel" packning att byta? Det såg inte enkelt ut, väldigt mycket att montera bort men det får nån annan göra åt mig smile

Sen visar den sista bilden ett hål med ett lock som inte låg över hålet och invändigt såg det inte ut att vara något alls... på bilden syns det nu att jag har satt på locket för det kändes mer rätt... dock har inte detta med oljeläcket att göra antar jag då det inte har runnit något alls däromkring...
hoppas ni förstår mig med bilderna smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161352/161352-207f68315a33f351564e3a52a2d84dc0_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161352/161352-999d3e64d08d63f56d79584010284094_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161352/161352-449c7d20bb9f9fda41182065cb1abfb3_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161352/161352-ace7df897382d5c4275e9fd32b8c9f1e_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161352/161352-79d69a10e22dd4246885f66cd9ad67e8_tn.jpg

Sök