2722
Sök

Bilhandlare blåste mig på en BIL!

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
jonns skrev:
så här ser det företaget ut när man googlat,,,ska man gråta eller,,,bara läsa en bit ner där så kommer mycket skit upp

http://knyt.se/groups/varningar/forum/t … amp;num=15

Ahh du. Det är åt helvette sad

1 948 Inlägg
26 januari 2014
Ser inte vad problemet är, du köpte en skitig bil som bilhandlaren själv sa var trög i växellådan. I garantin skrev han att det var en "gör det själv bil" och att det inte täckte oljeläckage...

Bilhandlaren var smart och lyckades sälja på dig en bil som inte verkar vara värd många kronor.

Har själv åkt 30-40 mil och kollat på bilar som varit vääääldigt mycket sämre än det sagt på telefon - i mina unga år har jag även köpt en sån bil med motiveringen "har jag åkt så här jävla långt ska jag fan ha med mig en bil hem".

Nu har jag lärt mig.

Hoppas att du inte förlorar alltför mycket pengar på affären. Kontakta säljaren igen och se om han kan tänka sig häva köpet, kanske allafall köpa tillbaka bilen för några tusenlappar mindre än vad du gav för den. Känns surt men ser inte att du har någon chans att få tillbaka dina pengar.

841 Inlägg
26 januari 2014
jag hade åkt med bilen till bilhandlaren, sen hade de blitt hus i helvetet smile

men om de stog gds så får man skylla sej sj lite, även när ja köper en sprillans ny bil med 0 mil på mätaren så kollar man om eventuella fel, även om risken inte är så står

74 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Jag kan inget än att ***!!VARNA!!*** Er för denna bilfirma. ***. Han har 3-4 bilfirmor, oseriösa bedragare :

Forummoderator
26 318 Inlägg
27 januari 2014
FerizajLI skrev:
Jag kan inget än att ***!!VARNA!!*** Er för denna bilfirma. ***. Han har 3-4 bilfirmor, oseriösa bedragare :

Har du tipsat ägarna till företaget/företagen om denna tråd, så dom kan få svara för sig?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Cadillac_The_King
27 januari 2014
Det är bara o bita i det sura äpplet alla har väl gjort misstag ibland

3 368 Inlägg
27 januari 2014
hänga ut folk sådär, tycker inte att dom ens gjort fel, du köpte en väldigt dyr Gör det själv bil, finns faktiskt många företagare ibland som har såna bilar ute på blocket.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 januari 2014
Är man så dum att man köper en bil som är skitig samt trögväxlad och inte klarar av att läsa papperna att det är en GDS så får man lite skylla sig själv.

Sen när säljaren ORDNAR en biltransport åt dig så att han kan ta tillbaka bilen och du vägra...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
27 januari 2014
Varför är bilen i trafik om den är så pass trasig?

/Mattias

Entreprenör
1 286 Inlägg
27 januari 2014
Ursäkta. Men skyll dig själv. Du har köpt en GDS bil enligt kontraktet. Du visste om felen från början.

Du klagar till säljaren och han erbjuder sig att köpa tillbaka bilen. Men du vägrar.

Vad fan kräver du egentligen? Väx upp för fan och lär dig av dina misstag. Det är DU som har gjort fel. Inte säljaren.

// Niklas Johansson

2 982 Inlägg
27 januari 2014
2013-12-21         Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige.
Lån rapporterat
    2013-12-02    103 743    Fordonet besiktat.
    2013-11-29    103 672    Fordonet besiktat.
    2013-10-02         Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av återförsäljare.
Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige.
    2013-08-30    103 255    Fordonet besiktat.
Fordonet besiktat av Bilprovningen Sollentuna, Sverige.
    2012-08-14    98 123    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Kungsängen-Brunna, Sverige.
Efterkontroll genomförd. Godkänd besiktning.
    2012-08-14         Fordonet besiktat.
    2012-08-08    98 028    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Besiktad med anmärkning, efterkontroll krävs.
    2011-08-03    92 634    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning.
    2011-01-20    88 774    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
Efterkontroll genomförd. Godkänd besiktning.
    2010-12-28    87 896    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Besiktad med anmärkning, efterkontroll krävs.
    2009-12-22    80 166    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
    2008-11-14    71 748    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
    2007-11-16    61 285    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
    2005-11-11    40 021    Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.
    2002-12-19         I trafik första gången i Sverige.
Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
Inga lån rapporterade
    2002-09-19         Fordon förregistrerat i Sverige med registreringsnummer TRX578.

2 982 Inlägg
27 januari 2014
om det står att det är en gds bil så har du inte mycket att komma med vid ev stämning. som många andra säger: det blir en dyr läxa..

8 881 Inlägg
27 januari 2014
FerizajLI skrev:
Mack skrev:
FerizajLI skrev:

jamen läser du texten han har skrivit ? dpå skall det va en felfri bil eller hur ? det är inget skrot han rabblat upp ?? xenonljus det är bara snack de . -Reservation för felskrivning i text-       vilket jävla reservation ??

Hänger du med eller ??

"Reservation för felskrivning" är ett annat ord för att försäljaren/företaget skall ha ryggen fri när köparen - det vill säga DU - får problem med bilen.

du vet väl att en privatperson som säljer en bil är annat och en med firma har lite mer ansvar. lagen säger detta iaf:

Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp från säljaren.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

få felet reparerat
byta till en ny, felfri vara
få prisavdrag
häva köpet och få pengar tillbaka
få ersättning för reparation
hålla inne betalning
få skadestånd
Men du kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera i tre år efter köpet. Men reklamera alltid ett fel så snart du har upptäckt det. Normalt ska du göra detta senast två månader efter att felet blev känt för dig.

Reparation eller byte
Om du upptäcker ett fel på en vara du köpt ska du gå till säljaren och kräva att varan repareras eller att den byts ut mot en ny likvärdig vara. Säljaren har rätt att välja om varan ska repareras eller ersättas. Är det till exempel fel på en tröja kan det bästa alternativet vara att säljaren byter ut den mot en ny. Men har i stället låset till ugnsluckan gått sönder är förmodligen en reparation hemma hos dig den bästa lösningen. Oavsett om felet ska repareras eller varan ersättas med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade.

Om säljaren väljer att reparera varan och felet finns kvar efter två reparationsförsök har du rätt att tacka nej till fler försök. Men om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer. Säljaren ska alltid reparera eller byta varan utan kostnad för dig.

Om säljaren väljer att ge dig en ny vara och samma fel uppstår även på den nya varan kan du i vissa fall ha tre års reklamationsrätt från dagen när du fick den nya varan. Bedömningen görs från fall till fall och felet måste vara väsentligt för dig. Vänd dig till Allmänna reklamationsnämnden om du och säljaren inte kommer överens.

Om din nya vara får ett annat fel än det du reklamerade för första gången har du inte rätt till förlängd reklamationstid. Då är det alltid tre år från det ursprungliga inköpstillfället som gäller.

Du har inte rätt till ett nytt kvitto när du får en ny vara. Men se till att du får en notering det ursprungliga kvitton eller någon annan dokumentation som kan bevisa din reklamation.

Det här kan du inte komma dragande med när du köper en GDS-bil. Vissa tolkar den lagen som fan läser bibeln.
Du glömmer även den egna undersökningsplikten. Ta det här som en lärdom och gå vidare alla gör dåliga bilaffärer minst 1 gång i livet

Fotograf på tierpidag.se

10 Inlägg
27 januari 2014
"2013-12-21         Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
Lån rapporterat"

Alltså seriöst, vem är så dum så den tar lån på en bil som kostar bara 50.000 kr?. Är som det sägs på tok för lätt för folk idag att få lån till allt skit.

Klarar man inte av att spara ihop 50 kkr istället så bör man hålla sig till billigare biler.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 januari 2014
FerizajLI skrev:
Low skrev:
Så du köpte " Gör det själv bil"? och det stog så på pappren.

Vad förvänta du dig?

mannen du behöver inte dumförklara mig ! som sagt jag litade blint på bilhandlaren . 
ska en bil från en bilhandlaren va en gör det själv objekt?  köpt den för 47 och att hans annons löd såhär på blocket:::::

Mercedes-Benz C 200 Kompres. Enägare Svenskså
Mercedes-Benz C 200 Kompres. Enägare Svenskså
Mätarställning: 10320 mil
Färg: LjusGråMetallic
Karosseri: Sedan
Info: Komplett ifylld servicebok, Nybytt Kamkedjesats, Ny Servad, (2013-09-25), En ägare, Svensksåld, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, Friktionshjul på LM-fälgar, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare. Reservation för felskrivning i text, Erbjudande, Tre månader amorteringsfritt, 0:- kontantinsats, Gratis Bilförsäkring m. Trygg-Hansa i 3, 5 Månader, Gratis låneskydd i upp till fyra månader, 24 Månader Garanti för halva priset, Vi tar din bil inbyte, Välkommen till nya anläggningen i Sköldvägen 9, Bålsta.

Så skriver varenda jävel.
Dom säger noll om bilens skick.

Du inspekterade bilen, du godkände bilens skick genom att köpa den.
Sorry, men du har bara dig själv att beskylla. Att skylla på andra har samma effekt som att supa ner dig själv. Du skjuter bara fram på problemen.

ve3e skrev:
"2013-12-21         Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
Lån rapporterat"

Alltså seriöst, vem är så dum så den tar lån på en bil som kostar bara 50.000 kr?. Är som det sägs på tok för lätt för folk idag att få lån till allt skit.

Klarar man inte av att spara ihop 50 kkr istället så bör man hålla sig till billigare biler.

Därför att detta är Sverige.
Detta är dagens samhälle.

Hur många här tycker att 500 tusen kronor är mycket när man köper en lägenhet? inte så värst många.
Hur många av dom har faktiskt sparat ihop en halv miljon för lägenheten dom köpt? Inte en enda jävel.

500,000:- är JÄVLIGT mycket pengar vilket man endast förstår om man själv sparat ihop dom pengarna.
Jag var likadan, jag har ännu inte sparat ihop en sån stor summa pengar men är väl på väg iallafall.
Det är inte lätt, även fast min enda fasta utgift per månad är 330:- så är det inte lätt.
Att sedan ha hyra varje månad osv gör det fanemig inte bättre precis.

Men dagens samhälle handlar endast om lån. Med lån blir man rik tydligen.
Äger någon en stor och fin kåk så säger alla "JÄVLAR VAD DU ÄR RIK!" och hans varar med att han jobbar så hårt han kan!
Men han berättar aldrig att på dom 3.5 miljoner han betalade för villan äger han bara 25%, handpenningen.
Gott folk, snälla. Köp endast saker ni har råd med.
Senast redigerat av Thunderbird88 (27 januari 2014)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 januari 2014
Denna tråden leder ingen vart. Problem löses parterna mellan eller via mest lämplig myndighet. Du är välkommen att dryfta detta vidare i din garagetblogg.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök