Undrar hur det är med plogade isbanor i dalarna och vart dom finns I dalarna för jag och några till funderar på att ha heldag på sjön
Tackar för svar i förväg!
i dagsläget så krävs det folkracebur i bilarna som körs på officiella banor, men om man känner någon som plogar själv så behövs det ju inte sånna saker, funderar själv på att bygga en isbil,, av nått skrot
Undrar hur det är med plogade isbanor i dalarna och vart dom finns I dalarna för jag och några till funderar på att ha heldag på sjön
i dagsläget så krävs det folkracebur i bilarna som körs på officiella banor, men om man känner någon som plogar själv så behövs det ju inte sånna saker, funderar själv på att bygga en isbil,, av nått skrot
Aldrig någonsin hört talas om ett sånt krav faktiskt, är det nåt som bara finns norr om Hallandsåsen eller ?
vad menas med en officiell bana ?. nåt som en motorklubb håller i o arrangerar ?
Här nere har vi en fd världskänd racerstjärna som bygger isbanor på sin egen sjö & tar betalt för att få köra där. officiellt ?
IS-SM så är det såklart sbf-GODKÄNT. man andra banor ??
Aldrig någonsin hört talas om ett sånt krav faktiskt, är det nåt som bara finns norr om Hallandsåsen eller ?
vad menas med en officiell bana ?. nåt som en motorklubb håller i o arrangerar ?
Här nere har vi en fd världskänd racerstjärna som bygger isbanor på sin egen sjö & tar betalt för att få köra där. officiellt ?
IS-SM så är det såklart sbf-GODKÄNT. man andra banor ??
Med vänlig hälsning kristian - trevlig helg
jo jag menar att en klubb håller i det,, som jag skrev tidigare,, om man plogar själv å kör så är det ju inga problem,,
jo jag menar att en klubb håller i det,, som jag skrev tidigare,, om man plogar själv å kör så är det ju inga problem,,
aah dåså... sist i skåne vi hade en motorklubb som höll i iskörning var runt 1992..... då var det öppet för allmänheten & kostarde typ 50kr
hårdare nu tyvärr,, jag fick dispans bara för jag känner alla EN gång,, det var 2001,, ville busa med min 4x4 cosworth satan vad smisk jag fick, gatdäck suger hahahahahahaha
Kolla med Tansen Raceway (sjö i närheten av Grycksbo i närheten av Falun) på fääjsbook, brukar plogas en fin bana där Vart där och kört 2ggr förr-förra året. Trevligt folk som håller i banan!
Brukar väl finnas några banor kring Valsan-sjöarna också om jag inte hört fel?
Brukar även plogas upp banor på Runn utanför Roxnäs Udde i Falun. Ev i samband med runndagarna? Brukar kunna vara nåt motorevent. Härj med fyrhjuling och annat:
Ev plogas det någon bana i närheten av Ornässtugan också på Runn?