26 januari 2014
Trådstartare
jo såklart...
Men att använda en olja som i vårt klimat "klarar" lite kallare temp men även klarar betydligt mer värme än orginal bör väl inte vara fel? Sålänge man använder en klassning, som i detta fall GL5 som tillverkaren rekommenderar?!?
En annan sak är om man har en LSD och använder en olja utan LS tillsats...
Bilen jag har har ej en LSD dvs limited slip diff men väl en våt koppling på diffen bak och som jag förstår så är det inte fel att ha en olja som klarar mer värme då?
Det är samma typ av diff och system som Nissan GTR har kan väl tilläggas, om än aningen modifierad för bilmodellen.
Jag tror att man använt en 75w-140 LSD olja i diffen bak sedan första service om jag kollar på gamla kvitton, men när det gäller fördelningslådan vet jag tyvärr ej...
Tillverkaren rekommenderar internationellt (oberoende på vilka temperaturer länderna har) en 80w-90, men att då använda än 75w-90 lär väl ej spela någon roll sålänge den är i rätt klassning?
Senast redigerat av AEN (26 januari 2014)