3866
Sök

ACC problem!

10 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
Hej!

Någon duktig som känner till hur acc utrustningen är uppbygd på en saab 900 s. Min acc har lagt av men jag är lite osäker på om det är gasen som är slut. Jag har gjort lite egen kontroller och kommit fram till att kompressorns koppling drar vilket den inte borde göra om gasen var slut för att där borde finnas en undertryckvakt som förhindrar kompressorn att starta om gasen är slut.

7 100 Inlägg
6 maj 2007
vad är det för årsmodell på saaen?tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
6 maj 2007
det har du rätt i kompresorn startar inte utan gas.

Går fläckten?

Kettunen
6 maj 2007
Men sedan kan det vara såppas lite gas kvar så kompressorn drar endå.
Vig gas tanken finns det ventiler. Tryck in en utav dom o kolla så det pyser. Det ska pysa på bra.

10 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
Saaben är en 95 och om jag inte har fel för mig så sitter där bara en fläkt som går både till kylaren och kondensorn

10 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
En tanke . Om expansionsvalvet är sönder finns där inte en risk att systemet får problem att kyla? Expansions valvet i saaben är en självreglerande krets med inbyggd tempgivare som ökar flödet  till förångaren om tempraturen från förångaren är för hög.

Rätta mig om jag har fel? jag är lång ifrån säker på min sak.

10 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
Var ute och kände på systemet och kom fram till att efter kompressorn är rören väldigt värma.
Den undre delen av kondensorn är värm sen blir det svalare och svalare destohögre upp jag kommer på kondensorn. Sen rören efter förångaren är bara svala .

vad kan detta betyda?

Sök