Lagerfors skrev:
Hallå
Bakgrund, har skruvat på bilen över vintern och då bytt vattenpump och rattaxelknuten.
Efter att dessa två reparationer var gjorda så blev det en kort testkörning för att konstatera att allt fungerade,
vilket det då gjorde.
Samma kväll backades bilen in i garaget för att åtgärda bakre delen av avgassystemet som läckte,
några dagar gick och sedan när bilen väl skulle ut igen så vägrade den att starta.
Notera då att bilen gick på startmotorn osv, fick bara inte igång den.
Konstaterade då att bakre bränslepump var död (testade även en helt annan pump på kablarna för att utesluta relä), fick sedan beställa hem en ny armatur och pump ifrån Ragnarsson Bil & Maskin som nu är installerat och klart.
Men då till det nya problemet, efter att ha satt dit den nya armaturen och pumpen så går bilen inte runt.
När man vrider på nyckeln till första & andra steget så lyser lamporna svagt i instrumentpanelen och bältesklicken går igång.
På startmotorläget så händer ingenting, alla lampor blir bara svagare än innan.
Samt att hastighetsmätaren kan ibland få ryck och studsar långsamt upp till 200.
Har kollat igenom alla kablar som man har själv rört fem gånger om, kollat bakre delarna av tändningslåset, boxarna(jettronic), och kablarna som går till givaren på bakaxeln.
Värt att tillägga är att jag också har testat att helt koppla ur de tre kablarna ifrån armaturen & dess pump utan att få någon förändring.
Behöver ha igång bilen i veckan, men har ingen aning om vad det kan vara som spökar.
Någon som har haft liknande problem?
Mvh Benny