Tjenare! köpte en bil för 2 veckor sen och när ja körde hem den gick den skit bra och de va inga problem. sen stog bilen 1 vecka och nu i måndags började jag köra med den hela tiden. så i Tisdags när ja åkte hem från jobbet behövde ja tanka så åkte o gjorde det och efter det började det.... När bilen blir varm börjar bilen hacka o bluddra och baktänder. den kan stå och bluddra i 30 sek innan den till slut dör. Soppapumpen under lät konstigt så ja bytte den men den nya börjar också låta så efter 15 min på tomgången och samma sak händer att bilen dör. Skulle behöva tips på vad de kan vara. Kan de vara soppapumpen i tanken om den har det?
Kollade precis med slangen från tanken och såg att det inte kom någon soppa från pumpen i tanken när bilen va igång.... så antingen är de stopp eller så har pumpen gett upp
Bytte soppapump i tanken idag och skiten går fortfarande kasst.... dör när han blir varm och misständer något förjävligt..... ibland hoppar den igång ett tag men oftast inte... fan kan va felet?
tycker inte att det ska vara det nu för pumpen under bilen låter knappt något nu så låter mycket bättre! ska byta tändmodul imorn och om de inte hjälper så får ja fortsätta felsöka
tycker inte att det ska vara det nu för pumpen under bilen låter knappt något nu så låter mycket bättre! ska byta tändmodul imorn och om de inte hjälper så får ja fortsätta felsöka
aha va bra att den börjat tystna
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Har hittat ett hål mellan insuget och luftmängdmätaren i den tjocka slangen men vet inte vad den heter så kan inte hitta den... nån som vet va den heter?
När det sker ta bort skruvkorken på bilmunstycket på fuelrailen och där sitter en "bilventil". Koppla på en tryckmätare och se ifall du har bränsletryck eller pys ventilen för o se ifall det sprutar. Antar att den ser likadan ut som på min 940...
plocka bort en spridare ta en tomflaska kör på starten ngn sec så kan man se om de kommit ngt bränsle, har samma problem med min typ, ingen tomgång och skulle de dö "utan mening" så har man ingen chans till att starta den igen förens den stått i många timmar, men skulle man stänga av bilen så startar den igen efter! vad kan det vara för fel, har bytt o-ringarna på insprutarna