3741
Sök

Hyra Biltrailer i skåne, AKUT!

43 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Hej!
Ska hämta en bil imorgon som inte startar, men har helt missat det med hur jag ska få hem bilen. Det är 10mil dit så orkar inte bogsera.

Någon som vet var man kan hyra biltrailer som helst går att köra med B-kort, bilen väger 1050kg. O min bil får dra 1700kg. AKUT

Detta är i SKÅNE

Livsnjutare
1 707 Inlägg
7 mars 2014
Twitchii skrev:
Hej!
Ska hämta en bil imorgon som inte startar, men har helt missat det med hur jag ska få hem bilen. Det är 10mil dit så orkar inte bogsera.

Någon som vet var man kan hyra biltrailer som helst går att köra med B-kort, bilen väger 1050kg. O min bil får dra 1700kg. AKUT

Detta är i SKÅNE

Vad jag vet får du inte dra någon biltrailer på B kort, spelar ingen roll vad bilen väger.
Med B kort räknar man alltid med den högsta vikten kärran får ta, inte den faktiska.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
7 mars 2014
Finns enaxliga transporter som är nervägda så mycket det går så man får dra dom på Bkort. Men då får man inte lasta så mycket lagligt. Vad har du för bil som drar 1700 på Bkort?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Galen
849 Inlägg
7 mars 2014
Har för mig att enaxliga är Max 800kg

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 mars 2014
Jag hyrde en biltransport, dvs lätt lastbil med uppkörningsramp bakpå.
Gick bra med B-kort.

Men det är några år sen, kommer inte ihåg exakt vad firman hette eller var den låg, ute på landet runt Höör/Hörby tror jag det var.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Avstängd
10 388 Inlägg
7 mars 2014
HereComesTrouble skrev:
Twitchii skrev:
Hej!

Detta är i SKÅNE

Vad jag vet får du inte dra någon biltrailer på B kort, spelar ingen roll vad bilen väger.
Med B kort räknar man alltid med den högsta vikten kärran får ta, inte den faktiska.

Under förutsättning att bilens totalvikt + släpets totalvikt inte överstiger 3500kg så får du räkna bruttovikt på släpet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

43 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
kör en volvo 740, tyckte de stod att jag fick dra 1700kg, men om bilen väger 1050, hittade ett släp som hade en totalvikt på 1600kg har jag för mig men fick bara last 900kg. Om jag kör med 1050kg på, vad är de värsta polisen kan göra mot mig?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
7 mars 2014
Twitchii skrev:
kör en volvo 740, tyckte de stod att jag fick dra 1700kg, men om bilen väger 1050, hittade ett släp som hade en totalvikt på 1600kg har jag för mig men fick bara last 900kg. Om jag kör med 1050kg på, vad är de värsta polisen kan göra mot mig?

Olovlig körning, varning på kortet som snällast..

Hade du haft E kort hade det blivit överlast.

7 424 Inlägg
7 mars 2014
Twitchii skrev:

fyy så tungt släp,, tycker mitt är tungt som väger 600 kg,, det du hade väger ju 700

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
7 mars 2014
Twitchii skrev:

740 får dra 1600, ser att det står fel på transportstyrelsen. Hittar du ett släp som har totalvikt som är lägre än 1600 och sedan överlastar det så blir det böter. Använder du en kärra över 1600 (en riktig och trafiksäker) så finns risk att du blir av med kortet pga olovlig körning. Eller kan någon rätta mig om jag har fel?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

1 020 Inlägg
7 mars 2014
Furumacken i furulund har ett enkelaxlat biltransportsläp.
Ganska häckigt men gör sitt jobb, kräver inte e kort för att hyra det.
Om det krävs e kort vill jag ha osagt då jag har e så kollar ej så noga

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

1 020 Inlägg
7 mars 2014
Annars hör av dig till saabmicke här på garaget, han har en biltransportslastbil.
Han körde bilar till folk iallafall innan för ersättning

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Sök