3894
Sök

Köra med ett sommardäck och 3 vinter....

26 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Hejsan alla! I går åkte jag på en punktering på bilen,Typiskt.... Jag var tvungen att lägga om till ett av sommardäcken så jag skulle ta mig till jobbet,
Nu till frågan, Kan något ta skada om jag kör med ett sommardäck under tiden tills mina två nya kommer?
Alla däck är 225/45/17.

Bilen är en Audi quattro 2007

Jag har Ca 3km Till jobbet och kommer ej att köra varje dag, Endast då det är lite kallare ute,

KHRacing
21 mars 2014
Så att säga lagligt ja.. då du fått punktering. det du kan säga att däcket är beställt men restat.

26 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
KHRacing skrev:
Så att säga lagligt ja.. då du fått punktering. det du kan säga att däcket är beställt men restat.

Jo jag är medveten att det inte är lagligt, men det är undrade är om bilen kan ta skada, Typ drivningen osv, Man har ju hört att quattros är känsliga, men det kanske bara är om man kör olika dimensioner?
Senast redigerat av Flashbacker (21 mars 2014)

KHRacing
21 mars 2014
alltså. det är ju lagligt. men till en viss gräns.. finns ingen som har ett extra dubbdäck i bagaget som reservhjul, under vintern (förutom jag då¨)

Avstängd
10 388 Inlägg
21 mars 2014
KHRacing skrev:
alltså. det är ju lagligt. men till en viss gräns.. finns ingen som har ett extra dubbdäck i bagaget som reservhjul, under vintern (förutom jag då¨)

Fast...det är ju inte laglighetsbiten som det undras över?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

26 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
KHRacing skrev:

Ja det är ju sant... Men åter till den viktiga frågan, Kan bilen ta skada av det ? tongue

98 Inlägg
21 mars 2014
har alla däck samma dimension som du säger så ska det inte vara några bekymmer, ska väl helst vara lika slitna då du har en quattro smile

Forummoderator
18 092 Inlägg
21 mars 2014
drenchyy skrev:
har alla däck samma dimension som du säger så ska det inte vara några bekymmer, ska väl helst vara lika slitna då du har en quattro smile

Ja. Tror inte 4wd bryr sig om det nämnvärt den korta sträckan men ESPlampa kan tända sig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök