16 juli 2012
Trådstartare
Ja, vad har vi för åsikter och erfarenheter av olika tillsatser? Jag tänker på produkter som Slick 50 för olja, olika injection cleaners, oktan boosters, KI Akut osv. Är det bara båg eller tror vi på det?
Anledningen över min fundering är min mycket kluvna uppfattning. Mitt hjärta säger att det bara är båg och produkter som inte ger ett piss, samtidigt har jag två egna positiva erfarenheter av tillsatser:
1: Min gamla Passat med förgasare (70-talare) fick sig en dos Slick 50 vid ett oljebyte. Motorn var i ganska dåligt skick, men redan efter några mil upptäckte jag att tomgången behövde justeras ner då den sakta stigit till 1500 rpm. Alltså gick ju någonting smidigare i motorn och den snurrade lättare, friskare.
2: Bror körde Audi 2.3, fick totalstopp i pump och/eller spridare sannolikt pga skit i tanken. VAG vägrade ta i bilen om de inte fick byta hela bränslesystemet vilket var orimligt dyrt, så han hällde i 3 flaskor KI-Akut. Efter någon dag gick bilen som vanligt igen och krånglade aldrig mer efter det.
Nu vill jag höra era åsikter, teorier och även erfarenheter. Som sagt, jag är mycket kluven men kan inte blunda för mina egna 2 positiva överraskningar.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.