Brådhis skrev:
tobzter skrev:
Oki härligt men ska sneskurningen vara på samma höjd på vänster å höger lykta? Kanske någon som vet hur man kan ställa in höjden någorlunda bra gebom kanske mäta från lyktan till backen sen mäta vart ljusbilden hamnar på en vägg eller dylikt ska nämligen bes i morron och orkar inte åka på någon skit 2:a
Om dom inte är på extremt dåligt humör på besiktningen brukar man få justera höjden där. Har iaf jag fått flera gånger.
//Brådhis
När jag besiktigade fick jag med det på protokollet som någon form av "bra att veta"... Var för statistiken enligt (den mycket trevlige) besiktningsmannen.
Men vilken statistik och vad har bilprovningen för nytta av det? Jag uppskattar att själv slippa mäta mot husväggen men jag ser inte vad ett företag har för nytta av att ge mig den hjälpen...
Någon som vet?
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.