Erdem-1612 skrev:
spokenratt skrev:
Erdem-1612 skrev:
Förresten hur går man tillväga när man ska dippa fälgar? Jag vill gärna ha mina fälgar ljusare än grått. Då kommer fälgarna att se större ut. Nu ser de så små ut från avstånd. Och vart kan man köpa dip? Kan man även dippa plastlister och håller den ens?
ALLT går att dippa
Kolla på länken jag la i mitt inlägg, på deras Youtube kanal finns typ alla de tips och trix du behöver.
Dip köpes på många olika ställen idag, några stora är dipyourcar.se eller dipit.se
Har hittat en sida som heter car dip Sverige och säger att deras är mycket bättre och att det tillverkas i England och inte USA eller Kina som många andra. Eventuellt är Plasti dip skit kvalité enligt de men kostar lika mycket ungefär som car dip Sveriges. Hur mycket kan man lita på de egentligen?
Jag har använt både Plasti Dip och andra märken... Jag har INTE märkt någon skillnad mellan färgerna, snarare på burkarna, de billigare har ibland strular med munstyckena och en var inte helt tät mellan själva kroppen och toppen av sprayburken. Men, priserna skiljer, och ibland ganska mycket så jag hade nog valt de som ser urt att kunna leverera snabbast kontra pris.
EDIT: De billigare jag köpte var
INTE från Car Dip!
Senast redigerat av spokenratt (8 maj 2014)
Ta en titt i min prjokttråd!
V70 T5
Autotech