2771
Sök

Motorlampa och servo fråga. Mitsubishi.

103 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
Hej! Brukar motorlampa lysa när man har låg servovätskenivå? Har en mitsubishi outlander 2004 2.0.
Den tändes dagen efter kamremsbyte. Jag har försökt släcka den genom att koppla bort batteri men den tänds andra gången man startar bilen. Bilen går som en klocka inga konstigheter. Der enda jag ser är att servovätska är på min sträcker eller halv millimeter under.
Tack på förhand.

436 Inlägg
26 maj 2014
testa fyll på och se vad som hander?? värsta scenariot är juh att att du får korrekt olje nivå tongue tongue

5 686 Inlägg
26 maj 2014
Läsa ut felkoderna kan ju vara en bra idé för att lättare kunna hitta vad bilen klagar över.

Tvivlar på att servooljenivån skulle ge felkod, men är ju bara testa att fylla på och se vad som händer. Som lighter22 säger så är det värsta som kan hända att du får korrekt oljenivå wink

3 235 Inlägg
26 maj 2014
Servovätskan har ingenting med motorelektroniken att göra, utan det är något med motorstyrningen. Dra till en verkstad och be dem felsöka.

103 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
Köpte odb läsare. Det visade sig vara p0135 lambdavärmare. Har kolla runt lite och hittad på lambdasond på biltema 499. Hittade även färgöversättning på en mitsubishiforum.
Om någon är intreserad så ska man skarva på följande sätt:

orginal-biltema
blå-svart
vit-grå
svart-vit
svart-vit
Detta är för mitsubishi. Dessa jobbar med 1v tillskillnad från vissa sk bredbandslambda som jobbar med 5v.

Sök