Kampen mot bedragarna ser ljusare ut nu, bilen står nu på mig och uppfräschningen/stylingen fortsätter! Bara pengarna kvar.. Räknar med att det kommer ta många många år innan jag ser dom, men man kan ju alltid hoppas!
Var och kikade lite under huven men då jag inte är något expert på turbo så blev ingen dump hittat! Har beslutat det ner till två mojänger då dom har massa slangar från sig som går in i turbon! En av dom går med en slang till LMM röret, är det dumpen?
En polare skulle ta en liten stund imorgon och hjälpa mig hehe!
Dunpen sitter på turbon, en liten rund svart grej brevid inloppet på turbon (kompressor huset) och det går en slang från dumpen till insuget. Den på inloppsröret eller som du kallade de lmm röret går till magnetventilen. Mv-inloppsrör Mv-kompressorhuset Mv-wastgate Dump-insuget
där går alla slngaran iaf + diverse vacuum slangar från bormssystemet, bränsle osv..
Liten rund "snusdosa" som sitter på en triangel med 3 skruvar. Sitter en Fjäder och ett gummi membran innanför. Inget som får att montera fel om man verkligen inte använder slägga.
Men jag har för mig att är det dumpen så tappar bilen ladd eller faktiskt vill dö vid växlingar om det är hål på membranet eller att den sitter snett.
Liten rund "snusdosa" som sitter på en triangel med 3 skruvar. Sitter en Fjäder och ett gummi membran innanför. Inget som får att montera fel om man verkligen inte använder slägga.
Men jag har för mig att är det dumpen så tappar bilen ladd eller faktiskt vill dö vid växlingar om det är hål på membranet eller att den sitter snett.
Så som de lät på klippet brukar de låta när man kör utan dump, luften studsar tillbaka mot impellerna. Jag tänkte ifall dumpen hade låst sig på nåt sätt så att den inte släpper ut luften, tror inte att den kan låta så ifall det är hål på membranet