PLTS skrev:
Dragkrok behövs inte så jag redan har en bra dragbil som 2:a bil, däremot hittade jag ingen bra bild på hur stort bagageutrymme Toyota Prius har men den känns nog så liten. Känns den inte väldigt trött med endast 78hk?
Avensis II verkar vara en riktigt fin bil som jag skulle kunna tänka mig.
Audi A4 är ju riktigt fina men tyvärr blir nog ägandekostnaden lite högre, samma gäller nog för Honda Accord.
När det gäller Saab är jag både lite för och emot, tycker det är sköna bilar med trevlig inredning men man har hört om flera dyra reparationer som folk har fått göra på dom. Känns som 9-3 är lite bättre än 9-5 men kan ha fel där. Vill gärna veta mer om dom.
Ford Mondeo verkar ju vara riktigt intressant också, Stor bil med helt okej bränsleförbrukning och Normala ägandekostnader. Finns ju till bra priser också.
Skoda Octavia kan jag nog ta bort från min lista då, eftersom jag vill ha en bil som går att köra längre sträckor om det behövs.
Egentligen känns kanske Opel Astra mest intressant av dom jag har med på listan med låga ägandekostnader och bra bränsleförbrukning men med otroligt tråkig inredning.
Nissan Primera har högre ägandekostnader än Mondeon även fast jag väljer den mindre motorn.