3410
Sök

Varning för bilforum vs försäkringsbolag

4 Inlägg
5 juli 2014
Trådstartare
Jag vill höja ett varningens finger efter att själv råkat ut för Dinas snokande men det gäller säkert fler bolag
Passa er för vad ni skriver om era bilar det kan bli problem med försäkringsbolagen
nu vill dom helst inte försäkra min bil pga vad dom läst här om  den, men jag kommer att flytta alla mina försäkringar till nåt annat bolag
Har raderat mina bilar här (känns tråkigt) för att undvika framtida problem
Senast redigerat av bosse50 (5 juli 2014)

Forummoderator
26 341 Inlägg
5 juli 2014
Ehm..detta har i alla fall jag varit införstådd med att folk vet om redan från begynnelsen, att man skall tänka på vad man skriver om på forum, eftersom det finns konton/besökare med agendor..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Turbo lover
555 Inlägg
5 juli 2014
Tråkigt att höra men blir otroligt nyfiken. Var det nåt vråltrimmat eller vadå? Har man inte regnr på bilderna borde de väl inte direkt kunna knyta bilen till ens person heller.

1 354 Inlägg
5 juli 2014
Turbovin skrev:
Tråkigt att höra men blir otroligt nyfiken. Var det nåt vråltrimmat eller vadå? Har man inte regnr på bilderna borde de väl inte direkt kunna knyta bilen till ens person heller.

Såvidare du inte skriver ut ditt namn i din profil smile Går ju självklart att hävda att det inte är just du men är det en sur jävel då lär det inte spela någon roll. Men som sagt man bör kanske tänka sig för om man är väldigt orolig smile

8 883 Inlägg
5 juli 2014
bosse50 skrev:
Jag vill höja ett varningens finger efter att själv råkat ut för Dinas snokande men det gäller säkert fler bolag
Passa er för vad ni skriver om era bilar det kan bli problem med försäkringsbolagen
nu vill dom helst inte försäkra min bil pga vad dom läst här om  den, men jag kommer att flytta alla mina försäkringar till nåt annat bolag

Inget nytt under solen det är känt sedan internets begynnelse att företag, inte bara försäkringsbolag inhämtar information från ex forum.

Fotograf på tierpidag.se

Turbo lover
555 Inlägg
5 juli 2014
Mack855 skrev:
Såvidare du inte skriver ut ditt namn i din profil smile Går ju självklart att hävda att det inte är just du men är det en sur jävel då lär det inte spela någon roll. Men som sagt man bör kanske tänka sig för om man är väldigt orolig smile

Det har ju sina fördelar att inte va så överdrivet offentlig på Internet hela tiden.
Senast redigerat av Turbovin (5 juli 2014)

1 354 Inlägg
5 juli 2014
Turbovin skrev:
Mack855 skrev:

Det har ju sina fördelar att inte va så överdrivet offentlig på Internet hela tiden.

Precis. Men som andra skrivit finns flera såna här trådar på sidan. Nä fan när jag ändå håller på, om mitt f-bolag läser här så vill jag säga att när jag krockar ikväll så va det en fyllekörning!!

(Hoppas ni på gorg förstår ironin)

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 juli 2014
Myntet har två sidor men jag tvivlar på att de "läser här" när det gäller ovanligt fina originalbilar, de enda gångerna de har intresse av vad som skrivs här är när det är till deras fördel, gissar jag...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

KHRacing
5 juli 2014
bosse50 skrev:

Helst inte ?

ett f-bolag kan inte vägra dig en trafikförsäkrning :-)

vad gav de som ursäkt då ?.  din bil är garanterat inte original eller så kör den på streetrace ofta - elle rhur

Raderat bilarna  vågar du inte stå för vad du gör alls ? bygger man om får man lida med det såklart !

Rumpmas
3 860 Inlägg
6 juli 2014
KHRacing skrev:
bosse50 skrev:

Helst inte ?

ett f-bolag kan inte vägra dig en trafikförsäkrning :-)

vad gav de som ursäkt då ?.  din bil är garanterat inte original eller så kör den på streetrace ofta - elle rhur

Raderat bilarna  vågar du inte stå för vad du gör alls ? bygger man om får man lida med det såklart !

Det är inget problem alls. Om mitt försäkringsbolag erbjuder sig att trafikförsäkra din bil för 1500/ månad vill du antagligen inte ha med oss att göra. Det förekommer, FB sätter löjliga premier för objekt eller åldersgrupper man helst inte vill ha som kunder. Och ska de ändå envisas med att vara kunder vill man ha duktigt betalt för besväret. Ungefär som hantverkare gör när de inte vill ha/ inte har tid med ett visst jobb.

Sök