OPEL KAPITÄN -39 från rosthög till hotrod byggd av en grupp ungdomar.
Har länge grubblat över att de inte finns nått för motorintresserade i haparanda, men en dag såg jag en lapp som där de stod att en motorgård kanske skulle öppnas, efter några månader av planerande och upprustning av lokal osvosv... Visa mer
rostlagas förfullt men är de intressant att lägga upp bilder på plåtbitar och svetsfogar? vad tycker ni?
Mycket intressantare se det i projekttrådar än att se någon sätta lexusbakljus på sin Golf -94.
Jag instämmer helt och hållet !
Men om nu detta är ett ungdomsprojekt, måste ni väl ändå fotodokumentera för att kunna (redo)visa för de som sponsrar och/eller på annat sätt bidrar med olika resurser, eller?!
rostlagas förfullt men är de intressant att lägga upp bilder på plåtbitar och svetsfogar? vad tycker ni?
Mycket intressantare se det i projekttrådar än att se någon sätta lexusbakljus på sin Golf -94.
Jag instämmer helt och hållet !
Men om nu detta är ett ungdomsprojekt, måste ni väl ändå fotodokumentera för att kunna (redo)visa för de som sponsrar och/eller på annat sätt bidrar med olika resurser, eller?!
jo de ska tas bilder nästa gång vi svetsar o har oss kan väll även meddela att ett tidningsreportage ska göras
Har tyvärr inga bilder då det är hengxel som är "bild ansvarig" men meddelar i allafall att rosten undertill är klar och nästa steg är att svetsa dit subframen!
har vart uppehåll över sommarn men bilder börjar nog snart komma in igen
Tog ett tag att få några bilder som är värda att visa, Varit mycket funderande, kapande, svetsande och lite "gör om, gör rätt" men nu har vi fått fram lite resultat. Är som sagt ett långtids projekt så vi skyndar långsamt!
en volvo 740 skrotades och därifrån togs bland annat motor och automatlåda! Dom fick prova sitt nya hem för att få en helhetsbild och kunna planera motorfästen lite smått
Både fram och bakvagn är på plats så numera går bilen att rulla vilket känns riktigt skönt!