Bara det finns nånting och skruva i så är det ju ganska enkelt och bygga ett eget fäste med plattjärn t ex. Har du svets?
Har ingen svets men har beställt i ett som jag tror ska passa. Däremot är frågan hur jag kommer åt grenröret och fixar till skarven mellan grenrör och avgasrör. Det sitter precis bakom motorblocket under förgasaren.
Ägnade kvällen åt att skruva isär grenröret och kröken. Trångt som aset men att få bort det gick rätt smidigt. Sen tog det väl 2 timmar att försöka få ihop det tills jag gav upp.
Är det någon som har koll på konstruktionen och kan ge lite tips på hur man ska göra? Avgasröret har två "piggar" på sig, i övrigt bara ett rakt rör och grenröret verkar bara ha som en knöl i botten för att haka på klämman. Att få klämman att passa över piggarna och över knölen på grenröret samtidigt som man håller och skruvar klämman med en hand kändes som en omöjlighet.
Hur ska man passa ihop dom så att de sitter och inte läcker/glappar?
På bilden ligger klämman fel vilket berodde på att det var omöjligt att montera då konan på avgassystemet var trasigt. Beställde ett nytt + ett fäste och nu är jag good to go.