3843
Sök

Vässad b230a går ryckigt på låga varv.

12 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
Hej på er alla! som rubriken lyder så har jag en b230a med portad och planad (2mm) 530 topp med a kam och extraktor och lättat svänghjul nerstoppad i en 240 79a, problemet lyder så att när jag ska dra på (speciellt om de är kallt ute) så hackar/rycker bilen framåt tills den kommer upp i kanske 2.5 i varv och har usel tomgång och jag är tvungen att hela tiden hålla chocken utdragen om jag inte chockar så dör bilen. Har kollat membran och nål och de ser bra ut och bytt rotor och lock och kablar men ingen skillnad. ska säga de att det bara går en kabel till tomgångsventilen..kan de göra att den går så uselt? kom mer än gärna med en kommentar! mvh tobbe smile

12 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
kanske bör säga att förgasaren är en pierburg

31 Inlägg
11 augusti 2014
om den nu går bättre med choken ute så får den u för lite soppa. byt munstycken och justera tomgång

kolla så den inte drar tjuvluft med
Senast redigerat av marntell (11 augusti 2014)

12 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
tomgången har jag vart och fiffla på men utan någon större framgång..någon som vet vad en beggad pierburger kan kosta på skroten cirkus??ska kolla lite närmare om den inte drar tjuvluft. kom just på en sak att när jag lyft på locket till förgasaren så var där ej någon packning (vet inte om de ska va det eller inte) kan de vara det som är problemet?

Forummoderator
26 373 Inlägg
11 augusti 2014
Eller så står kamremmen fel.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
då borde jag väl endå haft motorhaveri vid det här laget. kört 300 mil så här drygt

Forummoderator
26 373 Inlägg
12 augusti 2014
tobbetukt skrev:
då borde jag väl endå haft motorhaveri vid det här laget. kört 300 mil så här drygt

Beror på hur många kugg den har hoppat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök