Tja vet inte om jag är i rätt kategori men testar ändå,Det är nämligen så att jag har en t5:a som är steg 2 chippad (bsr) som laddar cirka 1 bar men det är ändå inge klös i den det händer likssom nästan ingenting,Började med att den bara laddade 0,4 -0,6 Så jag bytte alla slangar samt Wastegaten men nu efter det laddar den somsagt 1 bar men det är mindre riv i den svårt att förklara med den orkar mindre,Har googlat runt o kollat massa forum och gjort som dem sagt men utan framgång, Har testat att plugga wastegate slangen då laddar den också runt 1 bar men går bra så jag tycker de verkar lite klurigt.
du har säkert inte spänt wastegaten tillräckligt så de läcker avgaser förbi den.. då kommer turbon ladda 1 bar men i regel något senare å inte alls med samma knuff om du gasar hårt... sitter wastegaten i lite "förspänn" eller är den slapp?
Tack som fan för hjälpen Xuri spände den och nu laddar den 1.1 och går som ett skott !
inga problem
gick själv från 294hk/340nm å 1.2 bars ladd till 374hk/518nm 1.6 bar genom att få wastegaten tät... gissa om de gjorde skillnad i hur bilen gick, även om inte laddtrycksmätarn visade speciellt mycke mer.
Tack som fan för hjälpen Xuri spände den och nu laddar den 1.1 och går som ett skott !
inga problem
gick själv från 294hk/340nm å 1.2 bars ladd till 374hk/518nm 1.6 bar genom att få wastegaten tät... gissa om de gjorde skillnad i hur bilen gick, även om inte laddtrycksmätarn visade speciellt mycke mer.
Kul de löste sig
Haha åfan ! Kännde dock efter provkörningen att den inte riktigt vill hålla fullt ladd utan svajar en del,Men vet inte om detta är något konstigt för den ska väll igentligen inte ligga på maxladd mer än ett par sekunder för det blir för varmt ? Tänkte iaf inhandla ATM Magnetventil och ett airflow sportfiltersats från bsr så får vi se om det kanske blir nå bättre
Tack som fan för hjälpen Xuri spände den och nu laddar den 1.1 och går som ett skott !
inga problem
gick själv från 294hk/340nm å 1.2 bars ladd till 374hk/518nm 1.6 bar genom att få wastegaten tät... gissa om de gjorde skillnad i hur bilen gick, även om inte laddtrycksmätarn visade speciellt mycke mer.
Kul de löste sig
Haha åfan ! Kännde dock efter provkörningen att den inte riktigt vill hålla fullt ladd utan svajar en del,Men vet inte om detta är något konstigt för den ska väll igentligen inte ligga på maxladd mer än ett par sekunder för det blir för varmt ? Tänkte iaf inhandla ATM Magnetventil och ett airflow sportfiltersats från bsr så får vi se om det kanske blir nå bättre
vad är svajjar en del? du spände inte wastegaten för mycke så den sänker? om du kopplar ur kontakten på magnetventilen å kör en sväng hur högt laddtryck kommer du upp i ? beror ju på hur den är optimerad men tror den ligger nära maxladd i hela registret som turbon jobbar.
atm magnetventil är onödigt om du frågar mig.... en orginal duger gott å väl till !
gick själv från 294hk/340nm å 1.2 bars ladd till 374hk/518nm 1.6 bar genom att få wastegaten tät... gissa om de gjorde skillnad i hur bilen gick, även om inte laddtrycksmätarn visade speciellt mycke mer.
Kul de löste sig
Haha åfan ! Kännde dock efter provkörningen att den inte riktigt vill hålla fullt ladd utan svajar en del,Men vet inte om detta är något konstigt för den ska väll igentligen inte ligga på maxladd mer än ett par sekunder för det blir för varmt ? Tänkte iaf inhandla ATM Magnetventil och ett airflow sportfiltersats från bsr så får vi se om det kanske blir nå bättre
vad är svajjar en del? du spände inte wastegaten för mycke så den sänker? om du kopplar ur kontakten på magnetventilen å kör en sväng hur högt laddtryck kommer du upp i ? beror ju på hur den är optimerad men tror den ligger nära maxladd i hela registret som turbon jobbar.
atm magnetventil är onödigt om du frågar mig.... en orginal duger gott å väl till !
Nu har jag varit ute o kört i nån timme o provat o haft mig men asså den går sinnesjukt bra på 1,2 :an sen när man lägger i 3:an blire det inte riktigt det här turbotrycket har ej testat med magnetventilen ur dragen.Kan vart att jag spände för mycket får undesöka saken senare men har iaf köpt en atm magnetventil många som säger att det ska bli en jävla skillnad på låga varv och att den håller laddet under hela registret men ska se när den kommer hem så får vi se då hur den går !
Fick ATM magnetventilen idag och jag säger bara wow ! bilen går mycket bättre och laddar cirka 1.1 bar, Kanske var magnetventilen som strulade ifrån första början