Garagemuppen skrev:
Lighetning skrev:
Garagemuppen skrev:
Har du fått reda på något om förgasarna än?
Det ända jag har kommit fram till, efter mycket letande på internet, är att om man bygger om fordonet så att det klassas som amatörbyggtfordon och betalar en avgift på 7000 kr så kan man slippa miljöreglerna, och då kan man sätta på förgasare och bygga om motorerna som man vill
Förresten vad har du för innerdiameter på ditt 3" spjällhus? Jag är själv ute efter ett sådant, men jag har ett spjällhus liggandes och det mätte jag till 66 mm (2.6 tum), är det ett 3" spjällhus?
ja jag har typ läst lika mycket som du och tyvärr så verkar det inte vara så lätt så får väl bli sprut då ^^
ja jag fick mitt till 65mm så det ska vara 3" spjället då
enda skilnaden är ju spjäll läges givaren måste vara 960ins givare om man kör med ms sprut
Japp, det "lättaste" ska vara att bygga om framvagnen till en rörramsframvagn tror jag det var. Så det får bli att jag kör med LH2.4 ett tag till.
Jaha, det låter ju bra!
Då behöver jag inte leta efter ett sådant, fick nämligen med ett extra insug till min bil när jag köpte den och där satt ett komplett spjällhus
Vad jag har hört så har insuget till B204FT ett annat mindre spjällhus än vad insuget i B234 har, stämmer det?
Och jag ska iväg sen och köpa en 3" luftmassemätare, får ta och börja med bygget snart. Jag tror att motorn har sotat såpass mycket på grund av chipen som är anpassade för etanol att ventilerna på treans cylinder har fastnat.. hehe..