3549
Sök

Fortkörningsböter med ägaren bredvid?

4 467 Inlägg
5 december 2014
precis,väldigt många Poliser här,å andra sidan varför ens dra igång en tråd om ,jag kört för fort,,jag har krockat,osv

Avstängd
10 388 Inlägg
5 december 2014
zzr94092 skrev:
precis,väldigt många Poliser här,å andra sidan varför ens dra igång en tråd om ,jag kört för fort,,jag har krockat,osv

Så, man är "polis" för att man anser att folk; antingen får hålla sig till hastighetsbegränsningarna som råder ELLER stå för att de kört för fort och åkt dit?

Mest dumma trams jag läst på gorg denna vecka...men hey, veckan är ju inte slut än.
Senast redigerat av it_mutt (5 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 467 Inlägg
5 december 2014
kanske blev lite missförstånd,menar att så fort någon har ,kört för fort,fått P-böter,osv,så idiotförklaras TS sida upp o sida ner,menar nog har alla kört för fort,ingen här är guds ljus,,men att dra det hela sida upp o sida ner..Jag håller inte TS om ryggen..

Avstängd
10 388 Inlägg
5 december 2014
zzr94092 skrev:
kanske blev lite missförstånd,menar att så fort någon har ,kört för fort,fått P-böter,osv,så idiotförklaras TS sida upp o sida ner,menar nog har alla kört för fort,ingen här är guds ljus,,men att dra det hela sida upp o sida ner..Jag håller inte TS om ryggen..

Ah, ja jag tolkade det mer som "Alla som gnäller och tycker "XXXX" är ett gäng j*vla låtsaspoliser som kan skita ner sig"...typ (nåja, men iaf)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 december 2014
it_mutt skrev:
zzr94092 skrev:

Ah, ja jag tolkade det mer som "Alla som gnäller och tycker "XXXX" är ett gäng j*vla låtsaspoliser som kan skita ner sig"...typ (nåja, men iaf)

Lite så är det ibland.

Finns det någon här som med rent samvete kan påstå att det inte bryter mot regler och förordningar regelbundet och medvetet?

Jag är av den åsikten att jag själv avgör när en bestämmelse är tillämplig.

Jag bryter mot hastighets och parkeringsbestämmelser på daglig basis sålänge jag bedömmer att ingen blir lidande.
Men jag kan ha en skev uppfattning om verkligheten

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

5 119 Inlägg
5 december 2014
Xoff skrev:
Vad har hänt med gorg? är allt bara paragrafryttare nuförtiden? när denna sida skapades så kunde man diskutera liknande saker utan att direkt vara en "fyll i skälls ord här"...

Ifall detta med att köra lite för fort är så fruktansvärt farligt borde ni inte hoppa på alla som modda sina bilar också? för i sanningens namn räcker det med 75hk i bilen för att uppnå maximal fartgräns i Sverige... Borde ni inte hata alla med mer än 75hk då? för att man bygger ju inte för att sedan inte använda dem, eller? (och nej, dessa hk används INTE endast på tävlingar, så det är ingen mening att påstå)

Jag anser att Sverige har sjukt barnsliga hastighetsregler, fina breda flygrakor med viltstängsel ute i obebodda skogar behöver inte ha 80 i hastighetsgräns, så då kör jag inte 80 häller...

Och nej, runt mig sitter de flesta kameror på platser där de inte direkt inverkar på säkerhet, tex mitt ute i skogen på obebodd 90-sträcka...

Hade alla kameror suttit på direkt säkerhets relaterade platser såsom tex vid skolor, övergångsställen där barn/personer med nedsättningar mm går, och täta bostadsområden så hade jag inte klagat, inte häller laggt ut massa pengar från att skydda mig mot dessa plåtpoliser, då hade jag respekterat deras roll i trafiken.

Men iom att de inte alls sitter på dessa kritiska ställen, så har jag ju också införskaffat mig detta skydd, och behöver således inte vara rädd för kamerorna på kritiska ställen häller, hur är detta bra?

Till TS:

Ja! ifall föraren inte är nära släkt eller uppger dig som förare bör du kunna klara dig!

Kamerans placering kan bero på att många kör för fort där, en kamera sänker farten och minskad fart höjer säkerheten på vägen och för den/dom som färdas i bilen.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Yawn...
3 151 Inlägg
5 december 2014
DiwraZ skrev:
it_mutt skrev:
zzr94092 skrev:

Lite så är det ibland.

Finns det någon här som med rent samvete kan påstå att det inte bryter mot regler och förordningar regelbundet och medvetet?

Jag bryter mot hastighets och parkeringsbestämmelser på daglig basis sålänge jag bedömmer att ingen blir lidande.

Jag bryter dagligen mot lagen också, men skulle jag åka dit så skulle jag ta mitt straff utan att klaga och försöka hitta ett kryphål.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 december 2014
Mervolic skrev:
DiwraZ skrev:
it_mutt skrev:

Lite så är det ibland.

Jag bryter dagligen mot lagen också, men skulle jag åka dit så skulle jag ta mitt straff utan att klaga och försöka hitta ett kryphål.

Själv har jag ALDRIG någonsin kört för fort eller brutit mot en endaste trafikregel.

"My drinkingteam has a racingproblem"

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
5 december 2014
ska man hårdra det så är det polisens jobb att ta reda på vem som kör.
man behöver med andra ord inte hjälpa dom få fram ett namn. utan någon misstänkt kan man inte heller hamna i vittnes båset osv.

så med andra ord ägaren till bilen nekar så klart efter som det inte är han på bilden

polisen ställer frågan vem körde bilen.

om bilens ägare nu väljer att skriva att han inte vill lämna ut namnet på personen kan han inte på något sätt bli tvingad. inte ens i domstol kan dom tvinga honom.
han kan säga att han vet vem det är. men av någon anledning inte vill berätta det så kan man inte bli tvingad.. man ljuger jhu inte så det är inte mened och man vägrar inte vara på rättegången så inget olagligt med det heller.

men sen är det upp till varje person att välja själv hur man gör.  man kan inte tvinga sin polare att inte berätta vem det är som körde.

Men skulle inte räkna en sån person som kompis om han skrev mitt namn på papprena.

ingen gör nått brottsligt genom att inte berätta vem som körde.
inget kan hända man får inga böter eller liknande.      en nära anhörig har kört minst  5gånger förbi kamror som blinkat och jag har vägrat berätta vem det är skriver inte ens på papprena och dom tröttnar snabbt.

att någon kör för fort får stå för dom. vill polisen lagföra personen så får dom helt enkelt ta reda på vem det är som kör helt själv. Så det är valfritt för dom om dom vill lagföra någon eller ej.

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
10 388 Inlägg
5 december 2014
DiwraZ skrev:
it_mutt skrev:
zzr94092 skrev:

Lite så är det ibland.

Det jag motsätter mig är då folk som, exempelvis, kör för fort eller parkerar där de inte får (för att ta vad du själv tog som exempel), och åker dit och sen "gråter ut" på gorg och snyftar om vilka möjligheter som finns att klara sig undan och att slippa betala.

Jag kan säga att jag -inte- bryter mot regler och förordningar regelbundet och medvetet (och jag lär vara långt ifrån ensam).
Senast redigerat av it_mutt (5 december 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 december 2014
it_mutt skrev:
DiwraZ skrev:
it_mutt skrev:

Lite så är det ibland.

Det jag motsätter mig är då folk som, exempelvis, kör för fort eller parkerar där de inte får (för att ta vad du själv tog som exempel), och åker dit och sen "gråter ut" på gorg och snyftar om vilka möjligheter som finns att klara sig undan och att slippa betala.

Jag kan säga att jag -inte- bryter mot regler och förordningar regelbundet och medvetet (och jag lär vara långt ifrån ensam).

Jag skulle aldrig pynta några böter om jag kan slingra mig ur det. Men jag skulle inte heller skriva öppet om det om jag har något att dölja. Så jag håller med dig. Däremot tror jag inte på att ni som säger att ni är 100% laglydiga, verkligen är det. Men men det blir nog bra med den saken

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök