Igår när jag skulle tvätta pärlan så fick jag till min fasa se att nån jävel backat på den, och skrapat bakre stötfångarn.
Det är endast plast som förorsakats, och visst, märket är inte stort (ca 2cm), men jag stör mig på det, eftersom bilen är svart, och märket är vitt.
Är inte jätte sugen på att byta ut hela stötfångarn, utan funderar på om någon här har nån erfarenhet av nåt billigare sätt att täcka över märket? alt. ta bort? Pensla? Spreja? Polera?
Det är min första bil, och jag har knappt hunnit ha den i en vecka.
Bilden nedan visar inte märket, bara referens för att visa var det sitter på min bil..
Är det vit färg från den andra bilen, eller har din bil skrapats så det är grundlacken som syns? Är det den andra bilens färg så kan du ta lite t-röd på en fin trasa och gnugga lite försiktigt, så lär färgen försvinna.
Om det är en djupare repa som du inte kan polera bort så kör med spackel sen plasti dipa plast detaljen. Det blir typ samma finish. Det är väl den billigaste lagningen.
Är det vit färg från den andra bilen, eller har din bil skrapats så det är grundlacken som syns? Är det den andra bilens färg så kan du ta lite t-röd på en fin trasa och gnugga lite försiktigt, så lär färgen försvinna.
Jag tror det är grundfärgen som syns, vilket är skumt eftersom själva repan inte känns så djup alls.
Om det är en djupare repa som du inte kan polera bort så kör med spackel sen plasti dipa plast detaljen. Det blir typ samma finish. Det är väl den billigaste lagningen.
Plasti dip ger väl en mattare finish? Sen lär kanterna synas rätt skarpt om han inte dippar hela bakstöten. Och det lär fortfarande bli en väldigt märkbar skillnad om man inte dippar hela bilen, blanksvart är rätt så känsligt i den bemärkelsen från vad jag har erfarit.
Om jag lyckas reducera vitheten en hel del så är jag ganska nöjd med det också, det behöver inte bli perfekt, men jag vill inte att det ska vara vitt på svart liksom.
Om det är en djupare repa som du inte kan polera bort så kör med spackel sen plasti dipa plast detaljen. Det blir typ samma finish. Det är väl den billigaste lagningen.
Plasti dip ger väl en mattare finish? Sen lär kanterna synas rätt skarpt om han inte dippar hela bakstöten. Och det lär fortfarande bli en väldigt märkbar skillnad om man inte dippar hela bilen, blanksvart är rätt så känsligt i den bemärkelsen från vad jag har erfarit.
Fick för mig att de hade en matt plastlist längs kromet. Annars är det som du säger, är det lackerad plast så blir det nog bara fulare med dip.