Rallyhalle skrev:
Shadow_line_ skrev:
Rallyhalle skrev:
Blocket i sig är inte starkare på T5, bara en myt. Enda akilleshälen på T7 är ju just kolvarna, och därför plcokar man dom från T5. Anledningen till att man tar stakar också är för att kolvhöjderna skiljer.
Okay på så vis, good to know! Såg du satt i även T5 kammarna, vilken skillnad gör det.? Tidigare ladd eller.? Varför plockar man bort balansaxeln.?
Hur mkt mos tål det med den motorsetup du har.? Om man bortser från drivlinan.
Som Echonator skrev så är det ju på högre varv man har nytt av dom för att få ut avgaser effektivare.
Allra bästa kammarna är ju dom från B202-maskinerna.
Balansaxeln tog jag bort bara för att ha så få grejer som möjligt som kan paja. Har inte byggt bilen för komfortåkande ändå
Hmm, ja du. Bottendelen ska väl tåla en 500hk cirkus. Vet att någon va och nosade på 650hk i en 9000 men hur länge kolvar och stakar tål det vet jag inte.
Min kommer lägga sig på 300hk ungefär då den lilla 15T:n inte pallar leverera mer... Så den har jag bara tills vidare för inkörning av maskin.