DusanMandick skrev:
caromania skrev:
Cracksoup skrev:
Där har vi mer lockande alternativ. Accorden och Vectran är riktigt snygga bilar. Dock är jag lite orolig för kvalitékänslan i bägge. Åkte en Honda CRV ('08 eller något) nu i vinter och på de sandade svenska vägarna smattrade det upp under bilen och det lät som att sitta i en plåtburk. Dörrarna var "för lätta" och kändes som luft och plåt. Vet inte om Accorden har detta problemet, men annars har jag bara hört bra kritik angående Honda som märke.
Jag har en Accord (men en tourer) och det är precis som du säger dåligt isolerat i hjulhus mot grus och sand. Däremot är det inget man drabbas av speciellt ofta även om man blir snudd på förbannad och chockad när man väl åker ut på en grusväg.
I övrigt så ska du leta efter en executivemodell med det stora ljudpaketet. Med manuell låda är den även hyfsat pigg. Den har en väldigt hög kvalitetskänsla i inredning och detaljarbete. Hondan håller dessutom otroligt hög kvalitet vad gäller att fortsätta fungera och inte gå sönder. Jag har haft min i 6-7 år, drygt 10k mil och ingenting har gått sönder förutom en kortslutning i bakre bromsljus orsakat av eftermonterad dragkrok på just kombimodellen.
tjejen har en accord sedan i executive utförande. tycker den är riktigt trött trots sin vtec! rätt hårda dämpare på den. men man åker fint, halvbilligt o de ser förjäkla bra ut!
Nä jag håller med, det finns snabbare bilar. Framförallt så händer inget om man bara trycker på gasen under 4k rpm. Man måste växla. Min gamla Rover är en raket i jämförelse vad gäller upplevelse, men när man piskar maxvarv så är skillnaden inte lika slående. Fast efter 150 så står Hondan iofs still jämfört med Rovern. Men det är en annan sak.
Förresten, är det en 2.4 hon har då?
Senast redigerat av caromania (2 februari 2015)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.