2701
Sök

Volvo 850

9 Inlägg
15 februari 2015
Trådstartare
Tjena, vet inte om detta är rätt ställe fördenna tråd men  har ett underligt fel med en volvo 850, går för det mesta som den ska , men ibland kan den stanna bara sådär under körning, och ibland startar den meddetsamma och ibland får man vänta allt mellan 10 minuter till en hel timme så går den som den ska igen, ibland slipper jag endast några kilometer och ibland kan ja köra flera dagar-veckor utan bekymmer, har bytt allamöjliga rele'r och verkstaden hittar inget fel på bilen, nu har bilen kommit i mitt ägo och funderade på att byta bränslepumpen eller har det nån inverkan tro? För enligt förra ägaren så har dom bytt allt annat än bränslepumpen smile

77 Inlägg
15 februari 2015
Nyholm skrev:
Tjena, vet inte om detta är rätt ställe fördenna tråd men  har ett underligt fel med en volvo 850, går för det mesta som den ska , men ibland kan den stanna bara sådär under körning, och ibland startar den meddetsamma och ibland får man vänta allt mellan 10 minuter till en hel timme så går den som den ska igen, ibland slipper jag endast några kilometer och ibland kan ja köra flera dagar-veckor utan bekymmer, har bytt allamöjliga rele'r och verkstaden hittar inget fel på bilen, nu har bilen kommit i mitt ägo och funderade på att byta bränslepumpen eller har det nån inverkan tro? För enligt förra ägaren så har dom bytt allt annat än bränslepumpen smile

Gämför hur pumpen låter när den kan starta mot inte starta? tongue

"-Förgasare är inte helt knasigt"

9 Inlägg
16 februari 2015
Trådstartare
Okej, ska försöka komma ihåg det till nästa gång big_smile

1 324 Inlägg
16 februari 2015
Det är pumpen eller bränslerelät..  Väldigt vanligt.  Byt även soppa filter smile

9 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
var på verkstan och kollade avgasvärdet före besiktningen här om dan, när dom skulle starta bilen så startade den inte,  dom bankade i tanken, och kollade om den fick bränsle och det fick den, men startade inte endå.  Väntade 20 minuter och gick ut och provade starta igen och då startade bilen som vanligt igen,   låter som liknande fel som bmw e30 brukar ha och då är det nåt me tändningen?  Tänkte ja skulle skruva bort ett tändstift och se om den får nån gnista nästa gång problemet uppstår smile

9 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
Bränslereleet har blivit bytt men det hjälpte inte smile

1 426 Inlägg
24 februari 2015
hade samma problem med min automat
visade sig att det var givaren som sitter till höger om motorn (kan ej namnet i huvudet)
precis under fördelarlocket

13 Inlägg
24 februari 2015
Ett vanligt fel på gamla Volvo´s är att svänghjulsgivaren börjar krångla.  Det är ofta temperaturberoende.  Skulle tipsa att det är givaren som Jockk3 pratar om.

Sök